Get Adobe Flash player

همکاران محترم: بعد از چاپ گرفتن دفتر آمار از سناد به هیچ وجه دانش آموزی را آزاد سازی نکنید.

 

ترک تحصیل دوره ابتدایی= عدم حضور دانش آموز کمتر از80درصدروزهای آموزشی بدون عذر موجه

 

وقفه تحصیلی دوره ابتدایی= عدم حضور دانش آموز کمتر از80درصدروزهای آموزشی با عذر موجه

 

تشخیص موجه بودن یا غیر موجه بودن غیبت با شورای مدرسه است

 

ترک تحصیل دوره متوسطه اول:چنانچه دانش آموزی بدون عذر موجه در فاصله زمانی بعد از ثبت نام و قبل از برگزاری ارزشیابی توبت اول مدرسه را ترک کند هرچند نمره ارزشیابی تکوینی(مستمر) داشته باشد آن سال برای وی ترک تحصیل تلقی شده و کارنامه مردودی صادر نمی گردد.(ماده 20 آیین نامه امتحانات)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

وقفه تحصیلی دوره متوسطه اول: اگر دانش آموزی با عذر موجه در ارزشیابی هیچ یک از مواد درسی نوبت دوم و شهریور ماه شرکت نکند صرف نظر از اینکه نوبت اول نمره داشته یا نداشته باشد،آن سال برای وی وقفه تحصیلی محسوب می شود.(ماده 19 آیین نامه امتحانات)

دفتر آمار98-97

چاپ دفتر آمار حتما از سامانه سناد با خروجی pdf  و حداكثر تا تاریخ 96/8/30 انجام گیرد

*تمام واحدهای سازمانی كه دارای كدواحد سازمانی هستند باید به چاپ و صحافی دفتر آمار اقدام نمایند

*به ازای هر كد واحد سازمانی یك دفتر آمار جداگانه چاپ و صحافی شود ( دفتر آمار مدارس ضمیمه از مدارس اصلی آن جدا چاپ و صحافی شود )

*تعداد دانش آموزان ثبت شده در دفتر آمار با تعداد دانش آموزان موجود در مدرسه یكی باشد

*اگر دانش آموزی به هر دلیل در سامانه سناد ثبت نام نگردیده است از چاپ دفتر آمار جدا خوددداری شود

*دانش آموزان دارای کمیسیون ( کبرسن ، صغرسن ، تعیین سطح ، تکرارپایه ، تغییر رشته و تلفیقی ) ثبت شده در سامانه سناد حتما باید توسط کاربر منطقه و استان تایید شوند تا در دفتر آمار مدرسه بیاید

*دانش آموزان پایه اول بایددارای تاییده سنجش درسامانه سناد باشند درغیراین صورت در دفتر آمار مدرسه نمایش داده نمی شود

*دانش آموزان ایرانی که دارای وضعیت استعلام نشده از ثبت احوال می باشند نیز در دفتر آمار مشاهده نمی شوند

*هر گونه افزایش آماری پس از انسداد دفاتر آمار بایستی دستی و ضمن اشاره به شماره مجوز مربوطه صورت گیرد

*مابین صفحات دفتر آمار برگ سفید اضافی نگذارید

*هرگونه كاهش یا افزایش تعداد صفحات بعد از پلمپ دفتر آمار تخلف محسوب شده و قابل پیگرد می باشد

*درصورت وجود مغایرت شناسنامه ای در مشخصات دانش آموزان از چاپ دفتر آمار تا زمان اصلاح آن با هماهنگی كارشناس آمار منطقه خودداری نمایید

*استفاده از فرم های اجمالی ( دستی ) در دفتر آمار ممنوع است و باید دو سربرگ با نام های خروجی روكش دفتر آمار و پلمپ دفتر آمار در قسمت چاپ دفتر آمار سامانه سناد را استفاده نمایید( نمونه فرم های فوق به پیوست ارسال می شود )

*مدیران محترم مدارس باید سربرگ خروجی روكش دفتر آمار را در 4 نسخه چاپ نموده و یك نسخه آن را به همراه اسامی دانش آموزان ( خروجی دفتر آمار ) و سربرگ پلمپ دفتر آمار چاپ و صحافی نموده و 3 نسخه باقیمانده را مهر و امضاء نموده و به صورت جداگانه تحویل دوره تحصیلی نمایند

*رنگ جلد دفتر آمار برای دوره های پیش دبستانی و ابتدائی سبز،دوره متوسطه اول قرمز و دوره متوسطه دوم سرمه ای می باشد

*طرح روی جلد طبق مدل ضمیمه انجام شود

طریقه قرار دادن صفحات دفتر آمار به شرح ذیل می باشد :

1-سربرگ روكش دفتر آمار 2- خروجی دفتر آمار : مشخصات دانش آموزان به ترتیب پایه و كلاس برای دوره های پیش دبستانی ، ابتدائی و متوسطه اول و به ترتیب رشته و كلاس برای دوره متوسطه دوم 3-سربرگ پلمپ دفتر آمار . هر سه قسمت فوق باید از سامانه سناد چاپ گرفته شود

*تمام صفحات باید توسط معاون اجرایی و مسئول آموزشگاه مهر و امضاء شود

*كلیه توضیحات ودست نوشته ها بایستی باخودكار مشكی باشدوروی آن چسب شیشه ای زده شود(استفاده ازمدادممنوع میباشد)

*در مورد ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در سامانه سناد رعایت دستورالعمل ثبت نام اتباع خارجی مورد تاكید می باشد . قابل ذكر است در صورت ثبت نام دانش آموزان فاقد شرایط ثبت نام در سامانه سناد و پلمپ دفتر آمار مدرسه ، مسئولیت مشكلات و تبعات آن با مدیریت مدرسه می باشد

*برای نمایش دانش آموزان اتباع خارجی(جدیدالورود و میان پایه )در دفتر آمار مدرسه باید یکی از اطلاعات مدارک هویتی آن ها در سامانه سناد ثبت گردد

در ضمن قابل ذكر است مدارسی كه در سه روز اول هفته دفاتر آمار را تحویل دوره تحصیلی نمایند در شنبه هفته بعد می توانند دفاتر آمار خود را به شرط نداشتن مشكل دریافت نمایند .

Vinaora Visitors Counter

2224396
امروز
دیروز
هفته جاری
سال جاری
ماه جاری
ماه گذشته
آمار کل
1593
1378
7099
1709602
17063
34061
2224396

Your IP: 54.147.142.16
Server Time: 2018-11-14 18:09:20

بسمه تعالی

هشت سوال عمده در مورد ارزشیابی توصیفی جهت اطلاع اولیای دانش آموزان

 

سوال یک: رتبه های(خیلی خوب خوب- قابل قبول- نیاز به تلاش بیشتر) دردوره ابتدایی به چه معنی است؟

پاسخ:

1-خیلی خوب:اگر اطلاعات دانش آموز نشان دهنده دستیابی به هدف ماده درسی با حداقل نقص و تسلط کامل وی بر فرآیند و نتیجه یادگیری خود و توانایی بکارگیری آموخته ها در موقعیت های جدید و غیر تکراری باشد رتبه (خیلی خوب)             تعلق می گیرد.(با بیان ساده اینکه دانش آموز تمام هدف های مورد انتظار درس را کاملا یاد گرفته باشد و به ندرت اشکال داشته باشد.)

2-خوب: اگر اطلاعات دانش آموز نشان دهنده دستیابی به هدف ماده درسی با نقایص اندک و آگاهی وی بر فرآیند و نتیجه یادگیری خود و توانایی بکارگیری آموخته های خود در موقعیت جدید باشد رتبه خوب تعلق می گیرد(به بیان دیگر یعنی اینکه دانش آموز به اهداف مورد انتظار درس رسیده ولی اشکالاتی  نیز دارد.)

3- قابل قبول: اگر اطلاعات دانش آموز نشان دهنده دستیابی به هدف ماده درسی با نقایص کمتر از آن که مانع یادگیری های موفقیت آمیز بعدی و به  کارگیری آموخته ها در موقعیت های مشابه باشد رتبه قابل قبول تعلق می گیرد.(یعنی اینکه دانش آموز در یادگیری دروس اشکالاتی دارد ولی این اشکالات به قدری زیاد نیست که باعث شود دانش آموز نتواند ادامه مطالب را در سال آینده یاد بگیرد.)

4- نیازبه تلاش بیشتر: اگر اطلاعات دانش آموزان نشان دهنده دستیابی به هدف ماده درسی  با نقایصی که مانع یادگیری های موفقیت آمیز بعدی  وی شود رتبه ی نیازمند آموزش و تلاش بیشتر می گیردکه اگر این رتبه در شهریور هم ارتقا نیابد رتبه نیازمند آموزش و تلاش مجدد تعلق می گیرد.(به این معنی که یادگیری دانش آموز به حدی نیست که بتواند در سال آینده ادامه مطالب را دنبال کند و با مشکلات زیادی روبرو می شود که این دانش آموز نیاز به یادگیری دوباره در همین پایه را دارد.)

سوال دوم: مراحل دریافت رتبه (خیلی خوب خوب- قابل قبول- نیاز به تلاش بیشتر)چگونه است؟

پاسخ:

اهداف و انتظارات هر درس مشخص شده و در فرمی به عنوان فرم گزارش پیشرفت تحصیلی (فرم الف) در اختیار معلم قرار می گیرید و این معلم است که با توجه به عملکرد دانش آموز در طول دوره (نوبت تحصیلی ) و اطلاعاتی که از دانش آموز دارد و همچنین پوشه کار و سایر مستندات به این نتیجه می رسد که دانش آموز به کدام یک از سطح های (خیلی خوب،خوب، قابل قبول،و نیاز به تلاش بیشتر) رسیده است.

البته توضیحاتی که معلم در این فرم می دهد بسیار خلاصه و حاوی نکات مهم است و لازم  نیست که برای تک تک هدف های درس در این فرم توضیح دهد.

سوال سوم: اولیا چگونه در جریان وضعیت درسی دانش آموز قرار می گیرند یا به عبارت دیگر کارنامه دانش آموزان چگونه است؟

پاسخ:

پس از هرنوبت از طرف مدرسه از اولیای دانش آموزان دعوت می شود که در انجمن کلاسی شرکت کنند. معلم فرم گزارش پیشرفت تحصیلی را در اختیار ولی دانش آموز قرار می دهد و اولیای دانش آموز با مطالعه این فرم در جریان وضعیت درسی دانش آموز خود قرار می گیرند. و نظر خود را در قسمت نظر اولیا می نویسند.

 

سوال چهارم: چرا باید رویت این  فرم در کلاس و با حضور معلم صورت می گیرد؟

پاسخ:

با توجه به خلاصه بودن توضیحات درفرم گزارش پیشرفت تحصیلی(فرم الف) ممکن است که لازم به توضیحات بیشتری باشد.برای در جریان قرار گرفتن اولیا از وضعیت کامل درسی دانش آموز  این معلم است که از همه بیشتردر این خصوص  اطلاع دارد و بهترین راهنما برای اولیا می باشد . در ضمن مدارکی مانند پوشه کاررادر اختیار دارد که در صورت لزوم با ارائه آن به ولی دانش آموز ایشان را در جریان کامل آموزش  و فعالیت های انجام شده توسط دانش آموز در طی یک دوره تحصیلی قرار می دهد.

سوال پنجم: آیا درج نظر اولیا در فرم گزارش پیشرفت تحصیلی(فرم الف) اجباری است؟

پاسخ:

 خیر اگر ولی دانش آموز نظری نداشته باشد یا نخواهد نظر خود را بنویسد امضای برگه کافیست و حتی اگر نخواهد آن را امضا کند رویت برگه کفایت می  کند.

سوال ششم:آیا فرم گزارش پیشرفت تحصیلی(فرم الف) تحویل اولیا داده می شود؟

پاسخ:

خیر، این فرم بعد از رویت توسط اولیا  توسط معلم و سایر مسئولین مدرسه امضا شده و صحافی می شود وبه عنوانی یکی از مدارک مهم در مدرسه بایگانی می شود.

سوال هفتم:آیا مدرکی به عنوان کارنامه موقت به اولیا داده می شود؟

پاسخ:

در دوره ابتدایی فعلا  مدرکی به عنوان کارنامه موقت وجود ندارد. ولی مدارس می توانند در صورت صلاحدید از فرم نمونه الف یا ب کپی گرفته و در اختیار اولیا قرار دهند.

 

سوال هشتم: آیا ارزشیابی به صورت نمره ای قبل دقیق تر از ارزشیابی توصیفی نبود؟

پاسخ:

 درسیستم  امتحانات نمره ای قبل تمام ارزشیابی دانش آموز در یک برگه  و حداکثر با بیست الی سی سوال و در یک ساعت  انجام می شد. و نمره ای از صفر تا بیست به دانش آموز تعلق می گرفت. و هیچ توضیح خاصی به اولیا داده نمی شد یعنی اینکه نقاط ضعف و قوت دانش آموز برای آنها روشن نمی شد که اولیا روی نقاط ضعیف حساس شده و آن موضوع را پی گیری کنند. حتی ورقه امتحانی هم در امتحانات اصلی، به رویت اولیا نمی رسید.(به عنوان مثال اگر دانش آموزی در درس ریاضی نمره 15 می گرفت. فقط معلم متوجه می شد که دانش آموز چه سوالی را غلط جواب داده که حتی دلیل غلط بودن سوال می توانست چیزی غیر از یادگیری باشد مانند استرس امتحان و ...  و معلم هیچ دخل و تصرفی در برگه امتحان نمی توانست داشته باشد در حالی که بعضی مواقع مطمئن بود که دانش آموز علی رغم اینکه مطالب را فهمیده و درس را یاد گرفته به این سوال جواب غلط داده است. ولی در ارزشیابی توصیفی دانش آموز در طول سال به روش های مختلف ارزشیابی می شود و معلم با صرف ساعت ها وقت در طول یک دوره تحصیلی حدودا سه ماهه دانش آموز را ارزشیابی کرده و به این نتیجه می رسد که  دانش آموز می تواند به پایه بالاتر برود یا خیر و یا حتی در هر درس چه موضوعی را به طور کامل یاد نگرفته یا مشکل دارد که آن را نیز در فرم گزارش پیشرفت تحصیلی(فرم الف) می نویسد و به اطلاع اولیا می رساند ودر جریان نقاط ضعف و قوت دانش آموز قرار می گیرد  حالا قضاوت با شماست که آیا ارزشیابی نمره ای قدیم بهتر است یا ارزشیابی توصیفی جدید؟

حاضرین در سایت

ما 14 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

دفتر امتحانات(ابتدایی)

نکاتی در مورد چاپ دفتر نتایج ارزشیابی تحصیلی(امتحانات) دوره ابتدایی

برنامه توصیفی را باز کنید و کنترل کنید
که سال تحصیلی ۹7۹6باشد
1-همه کارنامه ها را یک بار دیگر نگاه کنید
که پایین آن ها (نتيجه)کلمه "ناتمام" نخورده باشد

2-از منوی مدارک تحصیلی
گزینه "دفتر نتایج تحصیلی به تفکیک کلاس"
را انتخاب کنید
3-اولین کلاس از اولین پایه را تیک بزنید
و "تایید" را انتخاب کنید
4-از تیک زدن همزمان همه کلاس ها خودداری کنید
5-برای مرتب شدن نام خانوادگی دانش آموزان
روی عنوان "نام خانوادگی" کلیک کنید
6-همه دانش آموزان این کلاس را تیک بزنید
و "تایید" را انتخاب کنید.
7-علامت تیک کلی در بالا و سمت چپ قرار دارد
8-دفتر نتایج را که مشاهده می کنید چاپ کنید.
9-این کار را برای بقیه کلاس های توصیفی انجام دهید
10-دفتر ها را مرتب روی هم قرار دهید
11-از منوی مدارك گزینه
"
گزارش انسداد"
را چاپ کنید
و در انتهای دفتر قرار دهید

12-آمار فرم انسداد را با دقت كنترل كنيد
و از صحت آن مطمئن شويد.
با توجه به انتقالي هاي نابهنگام
تعداد انتقالي هاي هر كلاس را هم كنترل كنيد

14-بعد از صحافی دفتر ،
مهر و امضای برگه ها را تکمیل و کنترل کنید.

خبر آموزش و پرورش

اشکال یابی جوملا

اشکال

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده