Get Adobe Flash player

همکاران محترم: بعد از چاپ گرفتن دفتر آمار از سناد به هیچ وجه دانش آموزی را آزاد سازی نکنید.

 

ترک تحصیل دوره ابتدایی= عدم حضور دانش آموز کمتر از80درصدروزهای آموزشی بدون عذر موجه

 

وقفه تحصیلی دوره ابتدایی= عدم حضور دانش آموز کمتر از80درصدروزهای آموزشی با عذر موجه

 

تشخیص موجه بودن یا غیر موجه بودن غیبت با شورای مدرسه است

 

ترک تحصیل دوره متوسطه اول:چنانچه دانش آموزی بدون عذر موجه در فاصله زمانی بعد از ثبت نام و قبل از برگزاری ارزشیابی توبت اول مدرسه را ترک کند هرچند نمره ارزشیابی تکوینی(مستمر) داشته باشد آن سال برای وی ترک تحصیل تلقی شده و کارنامه مردودی صادر نمی گردد.(ماده 20 آیین نامه امتحانات)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

وقفه تحصیلی دوره متوسطه اول: اگر دانش آموزی با عذر موجه در ارزشیابی هیچ یک از مواد درسی نوبت دوم و شهریور ماه شرکت نکند صرف نظر از اینکه نوبت اول نمره داشته یا نداشته باشد،آن سال برای وی وقفه تحصیلی محسوب می شود.(ماده 19 آیین نامه امتحانات)

دفتر آمار98-97

چاپ دفتر آمار حتما از سامانه سناد با خروجی pdf  و حداكثر تا تاریخ 96/8/30 انجام گیرد

*تمام واحدهای سازمانی كه دارای كدواحد سازمانی هستند باید به چاپ و صحافی دفتر آمار اقدام نمایند

*به ازای هر كد واحد سازمانی یك دفتر آمار جداگانه چاپ و صحافی شود ( دفتر آمار مدارس ضمیمه از مدارس اصلی آن جدا چاپ و صحافی شود )

*تعداد دانش آموزان ثبت شده در دفتر آمار با تعداد دانش آموزان موجود در مدرسه یكی باشد

*اگر دانش آموزی به هر دلیل در سامانه سناد ثبت نام نگردیده است از چاپ دفتر آمار جدا خوددداری شود

*دانش آموزان دارای کمیسیون ( کبرسن ، صغرسن ، تعیین سطح ، تکرارپایه ، تغییر رشته و تلفیقی ) ثبت شده در سامانه سناد حتما باید توسط کاربر منطقه و استان تایید شوند تا در دفتر آمار مدرسه بیاید

*دانش آموزان پایه اول بایددارای تاییده سنجش درسامانه سناد باشند درغیراین صورت در دفتر آمار مدرسه نمایش داده نمی شود

*دانش آموزان ایرانی که دارای وضعیت استعلام نشده از ثبت احوال می باشند نیز در دفتر آمار مشاهده نمی شوند

*هر گونه افزایش آماری پس از انسداد دفاتر آمار بایستی دستی و ضمن اشاره به شماره مجوز مربوطه صورت گیرد

*مابین صفحات دفتر آمار برگ سفید اضافی نگذارید

*هرگونه كاهش یا افزایش تعداد صفحات بعد از پلمپ دفتر آمار تخلف محسوب شده و قابل پیگرد می باشد

*درصورت وجود مغایرت شناسنامه ای در مشخصات دانش آموزان از چاپ دفتر آمار تا زمان اصلاح آن با هماهنگی كارشناس آمار منطقه خودداری نمایید

*استفاده از فرم های اجمالی ( دستی ) در دفتر آمار ممنوع است و باید دو سربرگ با نام های خروجی روكش دفتر آمار و پلمپ دفتر آمار در قسمت چاپ دفتر آمار سامانه سناد را استفاده نمایید( نمونه فرم های فوق به پیوست ارسال می شود )

*مدیران محترم مدارس باید سربرگ خروجی روكش دفتر آمار را در 4 نسخه چاپ نموده و یك نسخه آن را به همراه اسامی دانش آموزان ( خروجی دفتر آمار ) و سربرگ پلمپ دفتر آمار چاپ و صحافی نموده و 3 نسخه باقیمانده را مهر و امضاء نموده و به صورت جداگانه تحویل دوره تحصیلی نمایند

*رنگ جلد دفتر آمار برای دوره های پیش دبستانی و ابتدائی سبز،دوره متوسطه اول قرمز و دوره متوسطه دوم سرمه ای می باشد

*طرح روی جلد طبق مدل ضمیمه انجام شود

طریقه قرار دادن صفحات دفتر آمار به شرح ذیل می باشد :

1-سربرگ روكش دفتر آمار 2- خروجی دفتر آمار : مشخصات دانش آموزان به ترتیب پایه و كلاس برای دوره های پیش دبستانی ، ابتدائی و متوسطه اول و به ترتیب رشته و كلاس برای دوره متوسطه دوم 3-سربرگ پلمپ دفتر آمار . هر سه قسمت فوق باید از سامانه سناد چاپ گرفته شود

*تمام صفحات باید توسط معاون اجرایی و مسئول آموزشگاه مهر و امضاء شود

*كلیه توضیحات ودست نوشته ها بایستی باخودكار مشكی باشدوروی آن چسب شیشه ای زده شود(استفاده ازمدادممنوع میباشد)

*در مورد ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در سامانه سناد رعایت دستورالعمل ثبت نام اتباع خارجی مورد تاكید می باشد . قابل ذكر است در صورت ثبت نام دانش آموزان فاقد شرایط ثبت نام در سامانه سناد و پلمپ دفتر آمار مدرسه ، مسئولیت مشكلات و تبعات آن با مدیریت مدرسه می باشد

*برای نمایش دانش آموزان اتباع خارجی(جدیدالورود و میان پایه )در دفتر آمار مدرسه باید یکی از اطلاعات مدارک هویتی آن ها در سامانه سناد ثبت گردد

در ضمن قابل ذكر است مدارسی كه در سه روز اول هفته دفاتر آمار را تحویل دوره تحصیلی نمایند در شنبه هفته بعد می توانند دفاتر آمار خود را به شرط نداشتن مشكل دریافت نمایند .

Vinaora Visitors Counter

2224594
امروز
دیروز
هفته جاری
سال جاری
ماه جاری
ماه گذشته
آمار کل
1791
1378
7297
1709602
17261
34061
2224594

Your IP: 54.144.100.123
Server Time: 2018-11-14 21:26:57

در یادگیری فرزندمان ، دو عامل مهم را ما والدین از یاد نبریم :
1-فرزندمان باید اشتباه کند.
2-درفرا یادگیری او ابهام زدایی نکنیم
پس اجازه دهیم فرزندانمان اشتباه کنند در عوض به آن ها مسئولیت دهیم تا اشتباهشان را جبران کنند و رشد کنند. ابهام ها را به فوریت رفع نکنیم بگذاریم با مساله روبرو شوند


:: اختلال بیش_‌فعالی- یک بیماری عصبی-رفتاری است با 2 مولفه:
1-فعالیت بیش از حد و ناگهانی
2- بی‌توجهی یا نداشتن تمرکز. -

::برخي از این کودکان به صورت واضح فعالیت زیادی دارند برخی هم توانایی تمرکز ندارند اما بیشتر آنها هر دو مشکل را با هم دارند.
كودكان مبتلا به ADHD بيش‌فعالي را همراه با كمبود يا نقص در توجه توامان دارد كه نقص توجه نيز در چند حيطه متعدد قابل مشاهده است.
يك نوع از نقص توجه در عدم توانايي توجه مداوم و مستمر به يك موضوع است. آنان تنها چند دقيقه مي‌توانند در يك‌جا نشسته و تكاليف‌شان را انجام دهند و پس از چند دقيقه، باز بي‌توجه به فرياد و تهديد‌هاي شما شروع به بازيگوشي مي‌كنند و تلاش شما براي نشاندن‌ آنها براي انجام تكاليف به جايي ختم نمي‌شود و باز بعد از چند دقيقه، بي‌توجهي قابل مشاهده است._ نوع ديگري از نقص توجه را مي‌توان تحت عنوان عدم توانايي تغيير توجه مطرح کرد. كودكان مبتلا به نقص در تغيير توجه، توانايي انتقال توجه از موضوعي به موضوع ديگر را ندارند. اين كودكان نمي‌توانند همزمان به چند موضوع توجه كنند. كودك معمولي مي‌تواند همزمان هم بازي كند، هم حواسش به تلويزيون باشد تا با شروع شدن كارتون بپرد پاي تلويزيون و هم اینکه گوشه‌چشمي مراقب باشد تا پدرش بدون او از خانه خارج نشود و كسي هم دست به خوراكي‌هايش نزند؛ درحالي‌كه كودكان داراي نقص در توجه انشعاب‌يافته نمي‌توانند به بيش از يك موضوع توجه كنند.

 

رعايت نكات زير براي كودكان بیش_فعال


رنامه ریزی هایتان بدون فشار و تهدید باشد
بهتر است از فشارهای تحمیلی اجتناب کنیم. به این معنا که از تهدیدکردن و گذاشتن مهلت یا موعدهای غیرمنطقی بپرهیزیم و از تنبیه هایی که در آن خشونت و ترس وجود دارد استفاده نکنیم.

ه دنبال فعالیت‌هایی برای کودکتان باشید
بعضی از مردم معتقدند که ورزش برای کودکان در سنین پایین مناسب نیست اما کودکان پر انرژی احتیاج به سوزاندن کالری دارند. به دنبال فعالیت‌هایی باشید که احتیاج به دویدن، پریدن، رقصیدن و تحرک دارد. به جای رفتن به کتابخانه، او را به کلاس شنا یا دیگر کلاس‌های ورزشی بفرستید تا انرژی بسوزاند.

:ا کودکتان بازی کنید
اولین درمانی که باید برای این گروه از بچه ها درنظر داشت این است که روزی یک ساعت آنها را پارک ببرید. همچنین درگیر کردن بچه ها با فعالیت هایی مانند شنا و فوتبال می تواند راهی دیگر برای درمان باشد. البته سعی کنید بچه ها را به ورزش رزمی نفرستید چون باید به سنی برسند که استفاده درست از حرکات رزمی را بدانند.اسباب بازی‌هایی برای او بخرید که احتیاج به تحرک و فعالیت دارد. کودکان پر انرژی ؛تحرک را دوست دارند. آنها به دنبال اسباب بازی‌هایی مانند دوچرخه سواری، توپ‌بازی، هولا هوپ هستند که احتیاج به فعالیت دارد. این کودکان از خواندن کتاب یا نقاشی کردن کسل می‌شوند و معمولا نمی‌توانند آرام مقابل تلویزیون بنشینند


_کودک غالبا با دست‌هایش بازی می‌کند و در جایش می‌لولد.
_کودک معمولا نمی تواند در کلاس درس بنشیند و مداوم صندلی خود را ترک می‌کند.
_غالبا می‌دود یا می‌پرد.
_اغلب بازی یا فعالیت‌هایش پر سر و صداست.
_به نظر می‌رسد کودک همیشه در حال حرکت است.
_بیش از حد صحبت می‌کند.
_از توجه به جزئیات ناتوان است.
_اغلب قادر به پیگیری دستورات یا اتمام کارها نیست.
_اغلب وسایل خود را گم می‌کند_بدون فکر اقدام به فعالیت و انجام کار می‌کند
_ عدم توانایی در صبر کردن برای نوبت خود

مقالات دیگر...

  1. بیش_فعالی چیست؟
  2. در مقابل تکلیف فرزند ، تکلیف والدین چیست.؟
  3. صبح ها بچه ها را با آرامش بیدار کنیم
  4. مرز بين محبت و لوس كردن بچه ها
  5. ر مقابل کودکی که می‌خواهد هر چیزی را به زور و با جیغ و فریاد به‌دست آورد، باید چه رفتاری داشت؟
  6. چرا كودكان‌ لوس‌ می ‌شوند ؟
  7. کمی بیشتر بازخورد و نقش موثر آن را بشناسیم
  8. ترتیب پرسش‌ها در یک آزمون مداد - کاغذی
  9. ایجاد موقعیتی جهنمی به نام انجام تکلیف یا فراهم سازی
  10. پوشه‌ کار الكترونيكي
  11. نمونه ای اشتباه در ثبت یادداشت های معلم در دفتر کلاسی
  12. آنچه در جدول ۵ می نویسید باید ریشه رفتاری باشد
  13. یاد آوری مهم
  14. چگونه می توانیم به دانش آموزانمان بفهمانیم که بهترین خودشان باشند
  15. استفاده از نرم افزار تايپ گزارش پيشرفت تحصيلي تربيتي مجاز و مورد تاكيد است
  16. چگونه یک گزارش عملکرد روشن و قابل فهم برای دانش آموز و والدین بنوسیم؟
  17. محتوای یک بازخورد توصیفی در چه شرایطی کیفی است ؟
  18. محتوای آزمون عملكرد از چه بخش هایی تشکیل شده است ؟
  19. آزمون عملكرد چیست؟
  20. عملکرد چیست؟

حاضرین در سایت

ما 141 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

دفتر امتحانات(ابتدایی)

نکاتی در مورد چاپ دفتر نتایج ارزشیابی تحصیلی(امتحانات) دوره ابتدایی

برنامه توصیفی را باز کنید و کنترل کنید
که سال تحصیلی ۹7۹6باشد
1-همه کارنامه ها را یک بار دیگر نگاه کنید
که پایین آن ها (نتيجه)کلمه "ناتمام" نخورده باشد

2-از منوی مدارک تحصیلی
گزینه "دفتر نتایج تحصیلی به تفکیک کلاس"
را انتخاب کنید
3-اولین کلاس از اولین پایه را تیک بزنید
و "تایید" را انتخاب کنید
4-از تیک زدن همزمان همه کلاس ها خودداری کنید
5-برای مرتب شدن نام خانوادگی دانش آموزان
روی عنوان "نام خانوادگی" کلیک کنید
6-همه دانش آموزان این کلاس را تیک بزنید
و "تایید" را انتخاب کنید.
7-علامت تیک کلی در بالا و سمت چپ قرار دارد
8-دفتر نتایج را که مشاهده می کنید چاپ کنید.
9-این کار را برای بقیه کلاس های توصیفی انجام دهید
10-دفتر ها را مرتب روی هم قرار دهید
11-از منوی مدارك گزینه
"
گزارش انسداد"
را چاپ کنید
و در انتهای دفتر قرار دهید

12-آمار فرم انسداد را با دقت كنترل كنيد
و از صحت آن مطمئن شويد.
با توجه به انتقالي هاي نابهنگام
تعداد انتقالي هاي هر كلاس را هم كنترل كنيد

14-بعد از صحافی دفتر ،
مهر و امضای برگه ها را تکمیل و کنترل کنید.

خبر آموزش و پرورش

اشکال یابی جوملا

اشکال

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده