Get Adobe Flash player

همکاران محترم در مدارس ابتدایی با توجه به نزدیک شدن به زمان ارزشیابی نوبت دوم به موادی از آیین نامه ارزشیابی توصیفی توجه فرمایید

ماده۱۷
با توجه به اینکه در ارزشیابی جدید حضور فعال و مستمر دانش آموز ضروری است، گزارش پیشرفت تحصیلی برای دانش آموزانی ارائه می شود که حداقل ۸۰ درصد روزهای آموزشی را در مدرسه حضور داشته باشند. در صورتی که دانش آموزی با عذر موجه، کمتر از این میزان در مدرسه حضور داشته باشد، آن سال برای وی وقفه تحصیلی و در صورت غیرموجه بودن غیبت، برای وی ترک تحصیل محسوب می شود.
تبصره ۱- تشخیص موجه و غیر موجه بودن غیبت به عهده شورای مدرسه می باشد .
تبصره۲- در مورد دانش آموزانی که یک یا چند سال وقفه تحصیلی داشته باشند،یک سال به سقف سنی مجاز تحصیل آنها اضافه می شود .

 

ماده۵
دانش‌آموزی در خرداد ماه شرایط ارتقا به پایه بالاتر را دارد که در نوبت دوم در کلیه دروس حداقل سطح قابل قبول را کسب کرده باشد.
تبصره – سطح قابل قبول ،حصول اطمینان معلم یا مربی از دستیابی دانش آموز به اهداف اساسی دروس می باشد .

 

ماده۶

دانش آموزی که در خردادماه شرایط ارتقا به پایة بالاتر را کسب نکند، تا ۱۵ شهریور فرصت دارد با شرکت در کلاس های جبرانی و یا انجام فعالیت های پیشنهادی معلم یا مربی در قالب پروژه نسبت به جبران ضعف های خود در درس یا درس های مربوط اقدام نماید. معلم یا مربی با بررسی عملکرد دانش آموز در کلاس های جبرانی یا فعالیت های انجام شده توسط وی و یا انجام آزمون (آزمون‌های مناسب عملکردی) نتیجه ارزشیابی وی را اعلام می نماید.

 

ماده ۷
دانش‌آموزی در شهریور ماه شرایط ارتقا به پایه بالاتر را دارد که در کلیة دروس حداقل سطح قابل قبول را کسب کرده باشد.
تبصره۱- دانش آموزی که در پایان نوبت شهریورماه در دو درس فارسی و ریاضی( به طور همزمان ) به سطح قابل قبول نرسیده باشد ، شرایط ارتقا به پایه بالاتر را نخواهند داشت .
تبصره ۲- پرونده دانش آموزی که در یکی از دو درس مذکور فارسی و ریاضی یا سایر دروس به سطح
قابل قبول نرسیده باشد جهت تعیین تکلیف در اختیار شورای مدرسه قرار می گیرد تا موضوع با حضور معلم مربوط در شورا بررسی و در مورد ارتقا یا عدم ارتقا دانش آموز با موافقت اکثریت اعضای شورا تصمیم گیری شود. معلم مربوط ملزم است مدارک و مستندات لازم برای اتخاذ تصمیم در مورد دانش آموز را به شورای مدرسه ارائه دهد.والدین دانش آموز می توانند با صلاحدید مدیر تا قبل از زمان رای گیری در جلسه شورای مذکور حضور داشته باشند. رای شورای مدرسه برای این گونه دانش آموزان، قطعی و لازم الاجرا است.
تبصره ۳- ارتقای دانش آموز با استفاده از مفاد تبصره ۲ماده ۷ در طول دوره ابتدایی حداکثر ۲بار و به صورت غیر متوالی مجاز است

 

قابل توجه مدیران و معلمان ابتدایی : نرم افزار تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی امسال در نسخه های متفاوتی ارائه شده است:

الف :مدیر 141 منبع سایت سانوپ به آدرس)  (http://www.sanop.org/form-alefاین نرم افزار  با تعیین کردن سطح دستیابی(خیلی خوب،خوب،قابل قبول،نیاز به تلاش )توضیحات  کاملا  تایپ شده و لازم نیست معلم مجددا موارد را تایپ کند ضمن اینکه معلم می تواند نوشته ها را ویرایش کند.

ب: مدیر 133 کاملا رایگان است و معلم ضمن اینکه سطح دسترسی ها را وارد می کند باید توضیحات را نیز تایپ کند. این نرم افزار را اینجا دانلود کنید.

ج:نرم افزار (FormAlef.exe)فرم الف:  کاملا رایگان است  این نرم افزار نیز نوع دیگری از نرم افزار تکمیل فرم الف می باشد که  توضیحات  ابتدا یک بار تکمیل شده  و بعد برای هر سطح دستیابی  باید انتخاب شوددانــــلود

مدیران محترم توجه داشته باشند با توجه به رای شورای عالی آموزش و پرورش  معلم آزاد است که گزارش پیشرفت تحصیلی (فرم الف) را به صورت دستنویس یا تایپی تکمیل کند و هیچ اجباری در تایپی یا دست نویس بودن فرم وجود  ندارد. در مورد انتخاب نرم افزار ها هم به همین صورت است ولی با توجه به امکانات  ویژه ی نرم افزار مدیر 141 پیشنهاد می شود از این نرم افزار استفاده شود.

 

 

دفتر آمار96-97

چاپ دفتر آمار حتما از سامانه سناد با خروجی pdf  و حداكثر تا تاریخ 96/8/30 انجام گیرد

*تمام واحدهای سازمانی كه دارای كدواحد سازمانی هستند باید به چاپ و صحافی دفتر آمار اقدام نمایند

*به ازای هر كد واحد سازمانی یك دفتر آمار جداگانه چاپ و صحافی شود ( دفتر آمار مدارس ضمیمه از مدارس اصلی آن جدا چاپ و صحافی شود )

*تعداد دانش آموزان ثبت شده در دفتر آمار با تعداد دانش آموزان موجود در مدرسه یكی باشد

*اگر دانش آموزی به هر دلیل در سامانه سناد ثبت نام نگردیده است از چاپ دفتر آمار جدا خوددداری شود

*دانش آموزان دارای کمیسیون ( کبرسن ، صغرسن ، تعیین سطح ، تکرارپایه ، تغییر رشته و تلفیقی ) ثبت شده در سامانه سناد حتما باید توسط کاربر منطقه و استان تایید شوند تا در دفتر آمار مدرسه بیاید

*دانش آموزان پایه اول بایددارای تاییده سنجش درسامانه سناد باشند درغیراین صورت در دفتر آمار مدرسه نمایش داده نمی شود

*دانش آموزان ایرانی که دارای وضعیت استعلام نشده از ثبت احوال می باشند نیز در دفتر آمار مشاهده نمی شوند

*هر گونه افزایش آماری پس از انسداد دفاتر آمار بایستی دستی و ضمن اشاره به شماره مجوز مربوطه صورت گیرد

*مابین صفحات دفتر آمار برگ سفید اضافی نگذارید

*هرگونه كاهش یا افزایش تعداد صفحات بعد از پلمپ دفتر آمار تخلف محسوب شده و قابل پیگرد می باشد

*درصورت وجود مغایرت شناسنامه ای در مشخصات دانش آموزان از چاپ دفتر آمار تا زمان اصلاح آن با هماهنگی كارشناس آمار منطقه خودداری نمایید

*استفاده از فرم های اجمالی ( دستی ) در دفتر آمار ممنوع است و باید دو سربرگ با نام های خروجی روكش دفتر آمار و پلمپ دفتر آمار در قسمت چاپ دفتر آمار سامانه سناد را استفاده نمایید( نمونه فرم های فوق به پیوست ارسال می شود )

*مدیران محترم مدارس باید سربرگ خروجی روكش دفتر آمار را در 4 نسخه چاپ نموده و یك نسخه آن را به همراه اسامی دانش آموزان ( خروجی دفتر آمار ) و سربرگ پلمپ دفتر آمار چاپ و صحافی نموده و 3 نسخه باقیمانده را مهر و امضاء نموده و به صورت جداگانه تحویل دوره تحصیلی نمایند

*رنگ جلد دفتر آمار برای دوره های پیش دبستانی و ابتدائی سبز،دوره متوسطه اول قرمز و دوره متوسطه دوم سرمه ای می باشد

*طرح روی جلد طبق مدل ضمیمه انجام شود

طریقه قرار دادن صفحات دفتر آمار به شرح ذیل می باشد :

1-سربرگ روكش دفتر آمار 2- خروجی دفتر آمار : مشخصات دانش آموزان به ترتیب پایه و كلاس برای دوره های پیش دبستانی ، ابتدائی و متوسطه اول و به ترتیب رشته و كلاس برای دوره متوسطه دوم 3-سربرگ پلمپ دفتر آمار . هر سه قسمت فوق باید از سامانه سناد چاپ گرفته شود

*تمام صفحات باید توسط معاون اجرایی و مسئول آموزشگاه مهر و امضاء شود

*كلیه توضیحات ودست نوشته ها بایستی باخودكار مشكی باشدوروی آن چسب شیشه ای زده شود(استفاده ازمدادممنوع میباشد)

*در مورد ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در سامانه سناد رعایت دستورالعمل ثبت نام اتباع خارجی مورد تاكید می باشد . قابل ذكر است در صورت ثبت نام دانش آموزان فاقد شرایط ثبت نام در سامانه سناد و پلمپ دفتر آمار مدرسه ، مسئولیت مشكلات و تبعات آن با مدیریت مدرسه می باشد

*برای نمایش دانش آموزان اتباع خارجی(جدیدالورود و میان پایه )در دفتر آمار مدرسه باید یکی از اطلاعات مدارک هویتی آن ها در سامانه سناد ثبت گردد

در ضمن قابل ذكر است مدارسی كه در سه روز اول هفته دفاتر آمار را تحویل دوره تحصیلی نمایند در شنبه هفته بعد می توانند دفاتر آمار خود را به شرط نداشتن مشكل دریافت نمایند .

Vinaora Visitors Counter

2095539
امروز
دیروز
هفته جاری
سال جاری
ماه جاری
ماه گذشته
آمار کل
56
535
6286
1582724
18581
29706
2095539

Your IP: 54.198.170.159
Server Time: 2018-07-20 01:11:04
فیلتر
  • آخرین نگارش متوسطه اول 10.6 و آخرین نگارش توصیفی 10.5 می باشد

  •  

    اطلاعیه بخشنامه چگونگی گزارش پیشرفت تحصیلی نوبت دوم و آزمون پایه ششم به شماره 33118 مورخ 30/2/94 جهت اطلاع و اقدام لازم به استان ها ارسال گردید

    معاون محترم آموزش ابتدایی استان

    با سلام و احترام

    با توجه به ارسال بخشنامه چگونگی گزارش پیشرفت تحصیلی نوبت دوم و آزمون پایه ششم به شماره 33118 مورخ 30/2/94  به استان ها و نظر به اهمیت موضوع شایسته است نکات ذیل به نحو مقتضی در اسرع وقت به اطلاع مدیرانومعلمان مدارس رسانده شودونسبت به رعایت موارد زیراقدام گردد :

     * لازم است به منظور بهره برداری بهینه از نسخه های کپی شده ، در تکمیل نمون برگ های «الف»  به صورت دست نویس از خودکار مشکی پر رنگ استفاده شود.

    * نمون برگ «الف» بعد از تکمیل( ترجیحا با حضور معلم مربوطه) تحویل اولیای دانش آموز می‌گردد. اولیا با مطالعه توصیف معلم ، از کم و کیف عملکرد تحصیلی تربیتی فرزند خود آگاه شده و چنانچه ضعفی در عملکرد تحصیلی-تربیتی وی مشاهده کنند، قادر باشند نسبت به انجام فعالیت‌های، مداخله ای، اصلاحی یا تکمیلی خود به منظور بهبود عملکرد دانش آموز با رهنمودها و توصیه‌های معلم اقدام نمایند. 

    * اولیا پس از اطلاع از نحوه عملکرد فرزند خود، نسخه اصلی نمون برگ «الف»  را با استفاده از خودکار مشکی امضا می‌نمایند و در صورت نیاز یک نسخه از کپی آن  در اختیار اولیا قرار گیرد.

    *یک نسخه از کپی نمون برگ «الف»  که به  امضا ولی دانش آموز رسیده  پس از امضا و مهر زنده مدرسه، صحافی و در مدرسه نگهداری می شود. نسخه اصلی(دست نویس یا تایپی) در پرونده دانش آموز قرار می گیرد.

    * نمون برگ «ب» نیز  توسط مدرسه و  بر اساس مندرجات نمون برگ «الف» تکمیل و  پس از تایید آن توسط معلم کلاس ، معاون اجرایی و مدیر مدرسه در پرونده دانش‌آموز قرار می‌گیرد.

    *تاکید می گردد از آنجا که تکمیل نمون برگ الف در نوبت اول در سال تحصیلی جاری ، اختیاری اعلام شده، لذا از اصرار به تکمیل قسمت توصیف عملکرد در نوبت اول،جدا خودداری گردیده و تنها به تعیین رتبه( سطح دستیابی) بسنده شود

    * امتحان پایه ی ششم :

    *اوراق امتحانی نوبت دوم  آزمون هماهنگ منطقه ای پایه ی ششم پس از بررسی و تصحیح معلم، به عنوان یکی از شواهد پیشرفت تحصیلی دانش آموز در پوشه کار قرار می گیرد.

    *درنتیجه ی آزمون پایه‌ی ششم، رتبه غالب به عنوان نظر نهایی و تعیین کننده سطح دستیابی به اهداف آزمون هر درس، تلقی می گردد .

          *پیرو بخشنامه شماره 18843 مورخ 8/2/94  ،مطالعه راهنمایتنظیم گزارش پیشرفت تحصیلینوبت اول و نوبت دوم ( قابل دسترس در سایت دفتر آموزش دبستانی بهنشانیhttp://dabestani.medu.ir/)برای مدیران و معلمان تأکید می گردد .

  • http://pana.ir/Image/PicArchive/2015/5/1_635679725571379834_s.jpg

    معلمان در هفته نخست خرداد برای دانش‌آموزان اول تا پنجم دبستان کلاس‌هایی خواهند داشت و مدارس ابتدایی تا 12 خردادماه باز خواهند بود.

    فریبرز حمیدی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، گفت: بخشنامه ای به مدارس مبنی بر حضور دانش آموزان تا ۶ خرداد و معلمان تا ۱۵ خردادماه به مدارس ارسال نشده و نخواهد شد.

     

    وی افزود: طول مدت زمان تحصیل دانش‌آموزان باید حداقل ۸۰۰ ساعت باشد و بر اساس بررسی‌های انجام شده و بر اساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش حداقل ۸۰۰ ساعت طول مدت زمان تحصیل را مد نظر قرار دادیم.

     

    معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه سال گذشته هم همینطور بود و دانش‌آموزان تا هفته اول خردادماه به مدرسه می‌آمدند، خاطرنشان کرد: معلمان در هفته نخست خرداد برای دانش‌آموزان اول تا پنجم دبستان کلاس‌هایی خواهند داشت و ارزشیابی از آموخته‌های دانش‌آموزان در دروسی که معلم مشخص کرده است، انجام می‌شود.

     

    وی با اشاره به اینکه برنامه‌ای تحت عنوان «فرصت طلایی خرداد» برای معلمان دوره ابتدایی تهران در نظر گرفته شده است، گفت: فرصت طلایی خرداد برنامه‌ای است که معلمان در خردادماه آسیب شناسی برنامه‌های سال تحصیلی جاری، تهیه طرح درس، برنامه‌ها و تقویم اجرایی سال آینده با هماهنگی مدیران مدرسه و شورای مدرسه را تدوین می‌کنند.

    حمیدی همچنین ادامه داد: اصلاً تاریخی برای حضور معلمان تا 15 خردادماه در نظر نگرفته‌ایم و هر مدرسه می‌تواند برنامه‌ریزی کند و از این فرصت طلایی خرداد استفاده کند.

  • http://pana.ir/Image/PicArchive/2015/4/1_635652077102907952_s.jpg

    دبیر دوم کمیسیون مجلس شورای اسلامی افزایش حقوق 500 هزار تومانی فرهنگیان را تکذیب کرد.

    به گزارش خبرنگار پانا، چندی پیش جلیل جعفری‌بنه، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح دو فوریتی در مجلس خبر داد که طبق آن بدون توجه به نظام رتبه‌بندی، حقوق معلمان تا 500 هزار تومان افزایش می‌یابد.

     

    این در حالی است که قاسم جعفری، دبیر دوم کمیسیون مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، این خبر را تکذیب کرد و گفت: معلم در خط مقدم نظام تعلیم و تربیت قرار دارد و باید وضعیت معیشتی این قشر با تلاش جدی دولت و مجلس ارتقا یابد.

     

    جعفری در راستای بررسی این طرح در مجلس افزود: این طرح بار مالی بسیاری داشته و هنوز در صحن علنی مجلس مطرح نشده است و نماینده مردم خلخال و کوثر خود اقدام به جمع آوری امضا کرده و 145 امضا جمع آوری کرده است.

     

    دبیر دوم کمیسیون مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: اگر این طرح به مجلس بیاید دولت با اجرای آن موافقت نخواهد کرد زیرا بودجه کافی برای اجرایی آن وجود نخواهد داشت.

     

    وی بیان کرد: طبق گفته این نماینده باید تا از محل یک درصد ارزش افزوده که به آموزش و پرورش اختصاص پیدا می‌کند، بتوان حقوق معلمان را تا 500 هزار تومان در گام اول افزایش داد  .

    جعفری این موضوع را تکذیب و تاکید کرد: طرح افزایش 500 هزار تومانی حقوق فرهنگیان با کمبود بودجه مواجه خواهد شد و دولت قادر به اجرای آن نخواهد بود.

  •  

    قابل توجه معلمان گرانقدر جهت بهره برداری از راهنمای شماره 2 گزارش پیشرفت تحصیلی تربیتی و کارنامه نوبت دوم

    معاونان  محترم آموزش ابتدایی استان ها

    با سلام و احترام

    به منظور تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی - تربیتی  نوبت دوم سال تحصیلی 94 - 1393 ، راهنمای شماره 2 تنظیم و در بخش راهنمای ارزشیابی کیفی توصیفی موجود در نوار ابزار سایت دفتر دبستانی قرار داده شده است .

  • http://pana.ir/Image/PicArchive/2015/5/1_635676266250483857_s.jpg

    معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با ارسال بخشنامه ای به استان ها بر باز بودن مدارس ابتدایی تا 12 خردادماه تاکید کرد.

    به گزارش پانا، دانش آموزان دوره ابتدایی تا 12 خردادماه به مدارس می روند.

    معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بخشنامه باز بودن مدارس ابتدایی تا 12 خردادماه را به اداره کل استان ها ارسال کرده است.

    این موضوع درحالی است که پیش از این اعلام شده بود مدارس دوره ابتدایی تا پایان اردیبهشت ماه باز هستند.

  • http://pana.ir/Image/PicArchive/2014/12/1_635545863345275250_s.jpg

    مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران گفت:‌ هم‌اکنون دو بسته بیمه‌ای برای فرهنگیان نهایی شده است و در حال مذاکره با سه شرکت بیمه‌گذار هستیم. سهم پرداختی از سوی فرهنگیان نیز در این دو بسته ۱۵ هزار تومان و ۱۰ هزار تومان است.

    به گزارش پانا، اسفندیار چهاربند در رابطه با آخرین وضعیت بیمه طلایی فرهنگیان اظهار داشت:‌جزییات بیمه طلایی هفته آینده منتشر می‌شود.

     

    وی افزود:‌در حال مذاکره با شرکت‌های بیمه هستیم تا بسته‌های پیشنهادی به فرهنگیان را نهایی کنیم. هم‌اکنون دو بسته پیشنهادی، نهایی شده است و در حال مذاکره در این خصوص هستیم و به محض اینکه خدمات موجود در این بسته‌ها نهایی شود،‌جزییات آن را اعلام خواهیم کرد.

     

    مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: هم‌اکنون مذاکرات با شرکت‌های آتیه سازان، بیمه معلم و بیمه ایران  در حال انجام است و  هر شرکتی که خدمات بهتر و مطئن تری ارائه دهد قرارداد بیمه با آن منعقد می‌شود.

     

    چهاربند به خبرنگار تسنیم گفت:‌در حال تلاش برای به حداقل رساندن سهم فرهنگیان در دو بسته پیشنهادی موجود هستیم به گونه‌ای که در یکی از این بسته‌ها سهم فرهنگیان 10 هزار تومان و در بسته دیگر سهم فرهنگیان 15 هزار تومان است.

    وی ادامه داد:‌سهم دولت نیز بستگی دارد به میزان خدماتی که شرکت‌‌های بیمه ارائه می‌دهند که حداقل 15 هزار تومان به ازای هر فرد فرهنگی است.

  • http://pana.ir/Image/PicArchive/2015/2/1_635597752990357446_s.jpg

    دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آیین نامه اجرایی ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی با اتفاق نظر وزیر آموزش و پرورش واعضای شورا به مدت دو سال دیگر تمدید شد.به گزارش پانا، مهدی نوید ادهم اظهار داشت: این تصمیم در آخرین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گرفته شده که بر اساس آن آیین نامه اجرایی ارزشیابی توصیفی برای دانش آموزان دوره ابتدایی تا پایه ششم تا پایان سال تحصیلی 95 – 96 لازم الاجرا بوده و تغییری در روند اجرای ارزشیابی توصیفی داده نخواهد شد.

    وی ادامه داد: تنها یک مورد اصلاح در این آیین نامه اعمال شد به این ترتیب که دانش آموزانی که در دوره ابتدایی در درس فارسی یا ریاضی نمره قابل قبول را کسب نمی کنند پرونده این افراد در شورای مدرسه با حضور معلم مربوطه بررسی خواهد شد.

    _ در ارزشیابی توصیفی به جای دادن نمره به دانش آموز از عبارت های کیفی مثل تلاش خوبی داشته ای، با تلاش به موفقیت رسیده ای، برای موفقیت باید بیشتر تلاش کنی، با انجام تمرین بیشتر مشکل شما برطرف می شود و ... استفاده می شود.

    _ ارزشیابی توصیفی به زمان خاص محدود نمی شود. این ارزشیابی در کل جریان یادگیری، در فعالیت های خارج از کلاس و در محیط زندگی جریان دارد.

    _ در ارزشیابی توصیفی اصل بر ارتقای دانش آموزان به پایه های بالاتر است مگر در موارد بسیار نادر و زمانی که دانش آموزان دارای ناتوانایی های ذهنی باشند.

    _ کارنامه دانش آموزان علاوه بر عملکرد درسی، عملکرد اجتماعی و عاطفی و جسمانی-فیزیکی را منعکس می کند.

    دبیر کل شورای عالی آموزش وپرورش در ادامه اضافه کرد: در این شورا چگونگی جبران عقب افتادگی دانش آموز و اجازه ارتقا یا عدم ارتقا به پایه بالاتر بررسی می شود.

    نوید ادهم هم چنین به دیگر موارد مورد بررسی در آخرین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: دراین جلسه از برگزار کنندگان هفته تجلیل از مقام معلم با توجه به بیانات اثربخش مقام معظم رهبری در زمینه نگاه سرمایه ای به آموزش وپرورش تقدیر شد.

    وی یاد آور شد : دراین جلسه هم چنین بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و تحقق صنعت تحول بنیادین آموزشی تاکید شد.

  • http://dabestani.medu.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=25d13df1-3b26-4ce4-b2aa-a434f9b75108

    به پیشنهاد معاونت آموزش ابتدایی و با تایید شورای عالی آموزش و پرورش آیین نامه ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی به مدت دوسال تمدید شد . دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آیین نامه اجرایی ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی با اتفاق نظر وزیر آموزش و پرورش واعضای شورا به مدت دو سال دیگر تمدید شد.

    به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از ایرنا، مهدی نوید ادهم اظهار داشت: این تصمیم در آخرین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گرفته شده که بر اساس آن آیین نامه اجرایی ارزشیابی توصیفی برای دانش آموزان دوره ابتدایی تا پایه ششم تا پایان سال تحصیلی 95 96 لازم الاجرا بوده و تغییری در روند اجرای ارزشیابی توصیفی داده نخواهد شد.

    وی ادامه داد: تنها یک مورد اصلاح در این آیین نامه اعمال شد به این ترتیب که دانش آموزانی که در دوره ابتدایی در درس فارسی یا ریاضی نمره قابل قبول را کسب نمی کنند پرونده این افراد در شورای مدرسه با حضور معلم مربوطه بررسی خواهد شد.

    در ارزشیابی توصیفی به جای دادن نمره به دانش آموز از عبارت های کیفی مثل تلاش خوبی داشته ای، با تلاش به موفقیت رسیده ای، برای موفقیت باید بیشتر تلاش کنی، با انجام تمرین بیشتر مشکل شما برطرف می شود و ... استفاده می شود.

    ارزشیابی توصیفی به زمان خاص محدود نمی شود. این ارزشیابی در کل جریان یادگیری، در فعالیت های خارج از کلاس و در محیط زندگی جریان دارد.

    در ارزشیابی توصیفی اصل بر ارتقای دانش آموزان به پایه های بالاتر است مگر در موارد بسیار نادر و زمانی که دانش آموزان دارای ناتوانایی های ذهنی باشند.

    کارنامه دانش آموزان علاوه بر عملکرد درسی، عملکرد اجتماعی و عاطفی و جسمانی-فیزیکی را منعکس می کند.

    دبیر کل شورای عالی آموزش وپرورش در ادامه اضافه کرد: در این شورا چگونگی جبران عقب افتادگی دانش آموز و اجازه ارتقا یا عدم ارتقا به پایه بالاتر بررسی می شود.

    نوید ادهم هم چنین به دیگر موارد مورد بررسی در آخرین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: دراین جلسه از برگزار کنندگان هفته تجلیل از مقام معلم با توجه به بیانات اثربخش مقام معظم رهبری در زمینه نگاه سرمایه ای به آموزش وپرورش تقدیر شد.

    وی یاد آور شد : دراین جلسه هم چنین بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و تحقق سند تحول بنیادین آموزشی تاکید شد.

  • http://pana.ir/Image/PicArchive/2015/5/1_635667789528608744_s.jpg

    رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از آغاز امتحانات دانش آموزان از دوم خرداد ماه خبر داد.

    عبدالرسول عمادی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، درباره برگزاری امتحانات دانش آموزان گفت: تا پایان اردیبهشت ماه، کلاس‌های مدارس دایر است و از دوم خرداد ماه امتحانات دانش‌آموزان آغاز می‌شود.

    امتحانات از 2 تا 28 خرداد

    وی ادامه داد: امتحانات دانش آموزان دوره سوم متوسطه نظری دوم خرداد ما تا 28 خرداد ماه ادامه دارد. در این بازه زمانی برنامه های ما برای برگزاری امتحانات اجرایی خواهد شد.

    عمادی بیان کرد: دانش‌آموزانی که در دوره پیش دانشگاهی تحصیل می‌کنند و امسال کنکوری هستند، آخرین امتحان نهایی مدرسه آنها در تاریخ 10 خرداد ماه خواهد بود تا بتوانند در کنکور شرکت داشته باشند. لذا این دانش آموزان از 3 تا 10 خرداد ماه امتحان دارند.

    امتحانات زودتر برگزار نمی شود

    رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که با توجه به جلوتر آمدن تاریخ برگزاری کنکور، آیا زمان امتحانات پایانی دانش‌آموزان تغییر خواهد کرد؟ تصریح کرد: در این باره نظر خود را به سازمان سنجش ارائه کردیم مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور از مرکز سنجش آموزش و پرورش در خصوص جلو آمدن زمان برگزاری کنکور نظر خواستند که با این موضوع به جهت تداخل با برگزاری امتحانات مدارس مخالفت کردیم.

حاضرین در سایت

ما 24 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

دفتر امتحانات(ابتدایی)

نکاتی در مورد چاپ دفتر نتایج ارزشیابی تحصیلی(امتحانات) دوره ابتدایی

برنامه توصیفی را باز کنید و کنترل کنید
که سال تحصیلی ۹۶۹۵باشد
1-همه کارنامه ها را یک بار دیگر نگاه کنید
که پایین آن ها (نتيجه)کلمه "ناتمام" نخورده باشد

2-از منوی مدارک تحصیلی
گزینه "دفتر نتایج تحصیلی به تفکیک کلاس"
را انتخاب کنید
3-اولین کلاس از اولین پایه را تیک بزنید
و "تایید" را انتخاب کنید
4-از تیک زدن همزمان همه کلاس ها خودداری کنید
5-برای مرتب شدن نام خانوادگی دانش آموزان
روی عنوان "نام خانوادگی" کلیک کنید
6-همه دانش آموزان این کلاس را تیک بزنید
و "تایید" را انتخاب کنید.
7-علامت تیک کلی در بالا و سمت چپ قرار دارد
8-دفتر نتایج را که مشاهده می کنید چاپ کنید.
9-این کار را برای بقیه کلاس های توصیفی انجام دهید
10-دفتر ها را مرتب روی هم قرار دهید
11-از منوی مدارك گزینه
"
گزارش انسداد"
را چاپ کنید
و در انتهای دفتر قرار دهید

12-آمار فرم انسداد را با دقت كنترل كنيد
و از صحت آن مطمئن شويد.
با توجه به انتقالي هاي نابهنگام
تعداد انتقالي هاي هر كلاس را هم كنترل كنيد

14-بعد از صحافی دفتر ،
مهر و امضای برگه ها را تکمیل و کنترل کنید.

خبر آموزش و پرورش

اشکال یابی جوملا

اشکال

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده