Get Adobe Flash player

همکاران محترم در مدارس ابتدایی با توجه به نزدیک شدن به زمان ارزشیابی نوبت دوم به موادی از آیین نامه ارزشیابی توصیفی توجه فرمایید

ماده۱۷
با توجه به اینکه در ارزشیابی جدید حضور فعال و مستمر دانش آموز ضروری است، گزارش پیشرفت تحصیلی برای دانش آموزانی ارائه می شود که حداقل ۸۰ درصد روزهای آموزشی را در مدرسه حضور داشته باشند. در صورتی که دانش آموزی با عذر موجه، کمتر از این میزان در مدرسه حضور داشته باشد، آن سال برای وی وقفه تحصیلی و در صورت غیرموجه بودن غیبت، برای وی ترک تحصیل محسوب می شود.
تبصره ۱- تشخیص موجه و غیر موجه بودن غیبت به عهده شورای مدرسه می باشد .
تبصره۲- در مورد دانش آموزانی که یک یا چند سال وقفه تحصیلی داشته باشند،یک سال به سقف سنی مجاز تحصیل آنها اضافه می شود .

 

ماده۵
دانش‌آموزی در خرداد ماه شرایط ارتقا به پایه بالاتر را دارد که در نوبت دوم در کلیه دروس حداقل سطح قابل قبول را کسب کرده باشد.
تبصره – سطح قابل قبول ،حصول اطمینان معلم یا مربی از دستیابی دانش آموز به اهداف اساسی دروس می باشد .

 

ماده۶

دانش آموزی که در خردادماه شرایط ارتقا به پایة بالاتر را کسب نکند، تا ۱۵ شهریور فرصت دارد با شرکت در کلاس های جبرانی و یا انجام فعالیت های پیشنهادی معلم یا مربی در قالب پروژه نسبت به جبران ضعف های خود در درس یا درس های مربوط اقدام نماید. معلم یا مربی با بررسی عملکرد دانش آموز در کلاس های جبرانی یا فعالیت های انجام شده توسط وی و یا انجام آزمون (آزمون‌های مناسب عملکردی) نتیجه ارزشیابی وی را اعلام می نماید.

 

ماده ۷
دانش‌آموزی در شهریور ماه شرایط ارتقا به پایه بالاتر را دارد که در کلیة دروس حداقل سطح قابل قبول را کسب کرده باشد.
تبصره۱- دانش آموزی که در پایان نوبت شهریورماه در دو درس فارسی و ریاضی( به طور همزمان ) به سطح قابل قبول نرسیده باشد ، شرایط ارتقا به پایه بالاتر را نخواهند داشت .
تبصره ۲- پرونده دانش آموزی که در یکی از دو درس مذکور فارسی و ریاضی یا سایر دروس به سطح
قابل قبول نرسیده باشد جهت تعیین تکلیف در اختیار شورای مدرسه قرار می گیرد تا موضوع با حضور معلم مربوط در شورا بررسی و در مورد ارتقا یا عدم ارتقا دانش آموز با موافقت اکثریت اعضای شورا تصمیم گیری شود. معلم مربوط ملزم است مدارک و مستندات لازم برای اتخاذ تصمیم در مورد دانش آموز را به شورای مدرسه ارائه دهد.والدین دانش آموز می توانند با صلاحدید مدیر تا قبل از زمان رای گیری در جلسه شورای مذکور حضور داشته باشند. رای شورای مدرسه برای این گونه دانش آموزان، قطعی و لازم الاجرا است.
تبصره ۳- ارتقای دانش آموز با استفاده از مفاد تبصره ۲ماده ۷ در طول دوره ابتدایی حداکثر ۲بار و به صورت غیر متوالی مجاز است

 

قابل توجه مدیران و معلمان ابتدایی : نرم افزار تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی امسال در نسخه های متفاوتی ارائه شده است:

الف :مدیر 141 منبع سایت سانوپ به آدرس)  (http://www.sanop.org/form-alefاین نرم افزار  با تعیین کردن سطح دستیابی(خیلی خوب،خوب،قابل قبول،نیاز به تلاش )توضیحات  کاملا  تایپ شده و لازم نیست معلم مجددا موارد را تایپ کند ضمن اینکه معلم می تواند نوشته ها را ویرایش کند.

ب: مدیر 133 کاملا رایگان است و معلم ضمن اینکه سطح دسترسی ها را وارد می کند باید توضیحات را نیز تایپ کند. این نرم افزار را اینجا دانلود کنید.

ج:نرم افزار (FormAlef.exe)فرم الف:  کاملا رایگان است  این نرم افزار نیز نوع دیگری از نرم افزار تکمیل فرم الف می باشد که  توضیحات  ابتدا یک بار تکمیل شده  و بعد برای هر سطح دستیابی  باید انتخاب شوددانــــلود

مدیران محترم توجه داشته باشند با توجه به رای شورای عالی آموزش و پرورش  معلم آزاد است که گزارش پیشرفت تحصیلی (فرم الف) را به صورت دستنویس یا تایپی تکمیل کند و هیچ اجباری در تایپی یا دست نویس بودن فرم وجود  ندارد. در مورد انتخاب نرم افزار ها هم به همین صورت است ولی با توجه به امکانات  ویژه ی نرم افزار مدیر 141 پیشنهاد می شود از این نرم افزار استفاده شود.

 

 

دفتر آمار96-97

چاپ دفتر آمار حتما از سامانه سناد با خروجی pdf  و حداكثر تا تاریخ 96/8/30 انجام گیرد

*تمام واحدهای سازمانی كه دارای كدواحد سازمانی هستند باید به چاپ و صحافی دفتر آمار اقدام نمایند

*به ازای هر كد واحد سازمانی یك دفتر آمار جداگانه چاپ و صحافی شود ( دفتر آمار مدارس ضمیمه از مدارس اصلی آن جدا چاپ و صحافی شود )

*تعداد دانش آموزان ثبت شده در دفتر آمار با تعداد دانش آموزان موجود در مدرسه یكی باشد

*اگر دانش آموزی به هر دلیل در سامانه سناد ثبت نام نگردیده است از چاپ دفتر آمار جدا خوددداری شود

*دانش آموزان دارای کمیسیون ( کبرسن ، صغرسن ، تعیین سطح ، تکرارپایه ، تغییر رشته و تلفیقی ) ثبت شده در سامانه سناد حتما باید توسط کاربر منطقه و استان تایید شوند تا در دفتر آمار مدرسه بیاید

*دانش آموزان پایه اول بایددارای تاییده سنجش درسامانه سناد باشند درغیراین صورت در دفتر آمار مدرسه نمایش داده نمی شود

*دانش آموزان ایرانی که دارای وضعیت استعلام نشده از ثبت احوال می باشند نیز در دفتر آمار مشاهده نمی شوند

*هر گونه افزایش آماری پس از انسداد دفاتر آمار بایستی دستی و ضمن اشاره به شماره مجوز مربوطه صورت گیرد

*مابین صفحات دفتر آمار برگ سفید اضافی نگذارید

*هرگونه كاهش یا افزایش تعداد صفحات بعد از پلمپ دفتر آمار تخلف محسوب شده و قابل پیگرد می باشد

*درصورت وجود مغایرت شناسنامه ای در مشخصات دانش آموزان از چاپ دفتر آمار تا زمان اصلاح آن با هماهنگی كارشناس آمار منطقه خودداری نمایید

*استفاده از فرم های اجمالی ( دستی ) در دفتر آمار ممنوع است و باید دو سربرگ با نام های خروجی روكش دفتر آمار و پلمپ دفتر آمار در قسمت چاپ دفتر آمار سامانه سناد را استفاده نمایید( نمونه فرم های فوق به پیوست ارسال می شود )

*مدیران محترم مدارس باید سربرگ خروجی روكش دفتر آمار را در 4 نسخه چاپ نموده و یك نسخه آن را به همراه اسامی دانش آموزان ( خروجی دفتر آمار ) و سربرگ پلمپ دفتر آمار چاپ و صحافی نموده و 3 نسخه باقیمانده را مهر و امضاء نموده و به صورت جداگانه تحویل دوره تحصیلی نمایند

*رنگ جلد دفتر آمار برای دوره های پیش دبستانی و ابتدائی سبز،دوره متوسطه اول قرمز و دوره متوسطه دوم سرمه ای می باشد

*طرح روی جلد طبق مدل ضمیمه انجام شود

طریقه قرار دادن صفحات دفتر آمار به شرح ذیل می باشد :

1-سربرگ روكش دفتر آمار 2- خروجی دفتر آمار : مشخصات دانش آموزان به ترتیب پایه و كلاس برای دوره های پیش دبستانی ، ابتدائی و متوسطه اول و به ترتیب رشته و كلاس برای دوره متوسطه دوم 3-سربرگ پلمپ دفتر آمار . هر سه قسمت فوق باید از سامانه سناد چاپ گرفته شود

*تمام صفحات باید توسط معاون اجرایی و مسئول آموزشگاه مهر و امضاء شود

*كلیه توضیحات ودست نوشته ها بایستی باخودكار مشكی باشدوروی آن چسب شیشه ای زده شود(استفاده ازمدادممنوع میباشد)

*در مورد ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در سامانه سناد رعایت دستورالعمل ثبت نام اتباع خارجی مورد تاكید می باشد . قابل ذكر است در صورت ثبت نام دانش آموزان فاقد شرایط ثبت نام در سامانه سناد و پلمپ دفتر آمار مدرسه ، مسئولیت مشكلات و تبعات آن با مدیریت مدرسه می باشد

*برای نمایش دانش آموزان اتباع خارجی(جدیدالورود و میان پایه )در دفتر آمار مدرسه باید یکی از اطلاعات مدارک هویتی آن ها در سامانه سناد ثبت گردد

در ضمن قابل ذكر است مدارسی كه در سه روز اول هفته دفاتر آمار را تحویل دوره تحصیلی نمایند در شنبه هفته بعد می توانند دفاتر آمار خود را به شرط نداشتن مشكل دریافت نمایند .

Vinaora Visitors Counter

2033508
امروز
دیروز
هفته جاری
سال جاری
ماه جاری
ماه گذشته
آمار کل
357
746
3529
1518991
29968
43973
2033508

Your IP: 54.166.245.10
Server Time: 2018-05-21 04:56:21
فیلتر
  • http://pana.ir/Image/PicArchive/2015/4/1_635638466640518724_s.jpg

    ببینیم آسمان هرکجا آیا همین رنگ است؟ سالهاست روز معلم می آید و می رود گل فروشی ها، قنادی ها و مغازه های کادویی شلوغ و صف بسته می شود امّا شلوغی نوع مغازه ها و شکل کادوها بستگی به این دارد که مدرسه در کدام قسمت شهر و منطقه واقع شده باشد و سیاستهای اولیای مدرسه و خانواده ها چه باشد و خلاقیت آنها در برگزاری این روز تا چه حد؟ه گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، سالهاست معلمان که صاحبان اصلی این روزند؛ منتقد این نحوه برگزاری بوده و حرفها دارند ... و شاید همین انتقادات سبب شده که دیگر چون سالهای گذشته شاهد تبلیغات وسیع رسانه ای در مادی شدن این روز نباشیم، امّا دغدغه همین منتقدان آن است که راستی روز معلم در دیگر کشورها چگونه است ؟ آیا اساساً آنها نیز روزی به این نام در تقویم و در مدارس خود دارند؟

    پانا به منظور پاسخ به این سوالات سلسله گزارشهای خبری تهیه کرده  که بتدریج در اختیار خوانندگان قرار می گیرد . تلاش بر این بوده این گزارشها، کشورهایی از 5 قاره جهان را شامل شود. در این گزارشهای خبری نحوه برگزاری روز معلم در دیگر کشورها مدنظر است و  نه بررسی جایگاه و موقعیت مادی و معنوی معلمان که قطعا در این مقال نمی گنجد.

    شما را به خواندن این اخبار دعوت و قضاوت را به شما واگذار می کنیم امّا به طور خلاصه آنچه در این مطالب جلب نظر می کرد نکات ذیل بود.


    1-در تقویم اغلب کشورها علاوه بر بزرگداشت روز جهانی معلم (13مهر) که از سوی یونسکو نامگذاری شده یک روز ملی به نام "معلم" قرار داده شده است که دانش آموزان و مسوولان از مقام معلم تقدیر می کنند.


    2-اغلب کشورها سعی دارند جشن روز معلم خود را از سمت و سوی اهدای هدایای مادی به معلمان، آن را به سوی یک جشن ملی با برپایی جشنواره های فرهنگی و توجه ویژه به تجهیز مدارس و بحث آموزش هدایت کنند زیرا توجه ویژه به مدارس را به عنوان پایه و اساس توسعه می دانند.


    3-در اکثریت کشورهای مورد بررسی روز معلم تعطیل است و دانش آموزان با اهدای گل و کارت تبریک از معلمان خود تقدیر می کنند که این علاوه بر گرامی داشت مسوولان است.


    ظاهراً "آسمان همه جا"، حداقل در جشن "روز معلم" "یک‌ رنگ" است


    "رنگی به رنگ گل" ، آسمان روز معلم همه جا گلی است !
     

    به گزارش پانا، آئین بزرگداشت معلم در تمام جهان مورد توجه است و هرساله دانش آموزان در سراسر جهان در روز ویژه ای از تلاش های معلمان خود سپاسگزاری می کنند.

    در همین راستا، از سال 1994 نیز بنا به پیشنهاد یونسکو، روز 5 اکتبر( 13 مهر ) به نام روز جهانی معلم نامگذاری شده است.

    روز معلم از آن جهت در سراسر جهت مورد توجه خاصی قرار دارد که بالندگی و رشد بستر یک جامعه در دستان معلمان رقم می خورد و آگاهی های نخستین جامعه بشری برگرفته از آموزش های معلمان است.
     
    از همین رو، فدراسیون بین المللی آموزش در جهان( ای آی) سخت بر این باور است که روز جهانی معلم باید در سطوح بین المللی به رسمیت شناخته شده و مورد تقدیر قرار گیرد.
     
    در حال حاضر  401 عضو از 100 کشور هرساله 13 مهر را به عنوان روز جهانی معلم جشن گرفته و در واقع از آفرینندگان شعور و آگاهی در جامعه سپاسگزاری می کنند. همچنین راه اندازی کمپین آگاهی عمومی در کنار تقدیر از مقام معلم راه را به سوی آموزش حرفه ای در تمام جهان هموار کرده است.
  • مدیران محترم قبل از چاپ گرفتن گزارش ها و لیست های نوبت دوم  موارد زیر را به دقت بررسی کنید. رفع مشکلات و مغایرت ها قبل از امتحانات پایانی بسیار حائز اهمیت است . با کمی دقت بیشتر, می توان از مشکلات بعدی پیشگیری کرد.

    نکته اول: کنترل دفتر آمار با  دانش آموزان داخل کلاس ها

    دفتر آماری که از سناد گرفته اید را یکبار دیگر کنترل  کنید . تا از لحاظ  عدم مغایرت تعداد دانش آموزان داخل کلاس ها با دفتر آمار خیالتان راحت شود. اگر دانش آموزی بعد از چاپ دفتر به مدرسه شما آمده با هماهنگی کارشناس آمار بودجه نسبت به ثبت به صورت دست نویس در پایان صفحه کلاس  مربوطه اقدام نمایید. اگر دانش آموزی از مدرسه شما به هر دلیل رفته در قسمت مربوطه تاریخ وضعیت(انتقال,ترک تحصیل .....)را وارد نمایید.

    (برای اطمینان بیشتر بهتر است مدیر محترم دفتر آمار را به کلاس برده و با قرائت نام دانش آموزان از صحت آمار مطمئن شود)

    نکته دوم: کنترل دفتر آمار با تعداد دانش آموزانی که در رایانه ثبت شده اند.

    برای این کار از سیستم دانش آموزی یک گزارش دفتر آمار بگیرید و آن را با اصل دفتر آمار مطابقت دهید. برای مطابقت دفتر آمار با گزارش آمار سیستم دانش آموزی چند مورد را دقیق تر بررسی کنید. (الف:تعداد دانش آموز هر کلاس ب: کد دانش آموزی ج: نام و نام خانوادگی     د: نام پدر )لازم به ذکر است تعداد دانش آموزانی که در اصل دفتر آمار ثبت شده اند باید دقیقا با تعداد دانش آموزان  وارد شده در سیستم برابر باشد.حتی اگر دانش آموز از مدرسه شما به هر دلیل (انتقال ،ترک تحصیل و...)رفته باشد نباید نام دانش آموز از سیستم دانش آموزی شما حذف شود. کوچکترین مغایرتی را جدی بگیرید و هر طور شده قبل از چاپ لیست ها و گزارش ها نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید.

    همکاران محترم دوره های متوسطه دقت بیشتری داشته باشند با توجه به اینکه برای هر درس یک لیست گرفته می شود که نام همه دانش آموزان کلاس در آن لیست قرار دارد در صورت اشکال در مشخصات یک دانش آموزان تمام لیست ها باید دوباره چاپ شوند.

    نکته سوم:دانش آموزان اتباع و انتقالی :

    توضیح خاصی ندارد کمتر مدیری را می توان پیدا کرد که حداقل یک بار بامشکل پرونده تحصیلی اتباع برخورد نکرده باشد. پس کد دانش آموزی،نام و نام خانوادگی،نام پدر، تاریخ تولد این عزیران را به طور ویژه بررسی کنید.


  • قابل توجه معاونین محترم آموزش ابتدایی  با سلام و احترام ؛ از آنجا که واحد های آموزشی و آموزگار ملزم است ، گزارش پیشرفت تحصیلی- تربیتی دانش آموز را در هر ماده درسی بر اساس ارزشیابی های به عمل آمده فرایندی (کتبی ، شفاهی و عملی ) و اطلاعات جمع آوری شده در پوشه کار و دفتر مدیریت فرایند های کلاسی، تحلیل و تفسیر نموده و در طول هر نوبت با توجه به اهداف آن درس، در دو نمون برگ الف و ب مصوب در سیصد دهمین جلسه کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش به تاریخ 23/10/93 به شکل توصیف عملکرد و  مقیاس‌های رتبه ای خیلی خوب، خوب، قابل قبول، نیازمند آموزش و تلاش بیشتر و نیازمند آموزش و تلاش مجدد ، توصیف و گزارش کند. بر این اساس انتظار می رود استان ها در نوبت دوم و شهریور ، برای دانش آموزان پایه ششم ، گزارش پایانی پیشرفت تحصیلی– تربیتی (فرم الف –ب ) بر اساس بررسی های طی سال تحصیلی و عملکرد آزمون پایانی با در نظر داشتن موارد زیر، اقدام نمایند:

    •     آزمون پایانی (خرداد / شهریور) به عنوان یکی در کنار سایر شواهد و اطلاعات به دست آمده پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در نظر گرفته شود . از بزرگ نمایی و سایر رفتارهایی که پیامدهای ناگواری چون ایجاد اضطراب ... در پی دارد، جدا خودداری گردد.
    •       اختیار تصمیم گیری در خصوص طراحی آزمون به شکل مدرسه ای ، منطقه ای و یا استانی به استان واگذار می گردد .
    •      از آنجا که آزمون مداد – کاغذی فاقد صلاحیت لازم برای سنجش تمام اهداف آموزشی می باشد  در طراحی آزمون ها تلاش گردد  سوالات به گونه ای باشد که ضمن توجه به انواع آنها ، سطوح بالای یادگیری دانش آموز (تجزیه و تحلیل ، ترکیب و ارزشیابی) را مورد سنجش قرار دهد .
    •      در هر آزمون ، بارمها در مقابل هر سوال به شکل رتبه ای درج گردد .
    •     تصحیح هر آزمون توسط معلم و با تعیین رتبه عملکرد دانش آموز در هر سوال صورت گیرد. در مجموع در هر آزمون، نظر معلم تعیین کننده سطح دسترسی دانش آموز به اهداف آن آزمون خواهد بود.

    منبع: دبیرخانه کشوری ارزشیابی تحصیلی دوره ابتدایی

  • http://pana.ir/Image/PicArchive/2015/4/1_635647031934681634_s.jpg

    شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان ابلاغ شده است که بر اساس این شیوه نامه نقل و انتقال به کلان شهر تهران در تمام رشته‌ها ممنوع است همچنین در این شیوه‌نامه شرایط انتقال دائم و موقت اعلام شده است.

    به گزارش پانا، شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان به اداره آموزش‌ و پرورش شهر تهران رسیده است،. طبق شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان همانند سال‌ گذشته نقل و انتقال نیرو به کلان شهر تهران ممنوع است.

     

    در شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان آمده است:‌ تسریع و تسهیل امور مرتبط با انتقال کارکنان، رفع کمبود و توازن نیروی انسانی مناطق آموزشی، ایجاد زمینه مساعد برای استفاده بهینه از نیروی انسانی و افزایش میزان سطح رضایت شغلمی معلمان از اهداف این شیوه نامه است.

     

    در بخش ضوابط و مقررات عمومی شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان آمده است: انتقال تمام کارکنان رسمی و پیمانی واحدهای آموزشی برابر ضوابط و مقررات این شیوه‌نامه انجام خواهد گرفت.

     

    متقاضیان انتقال برون استانی در صورت دارا بودن شرایط این شیوه نامه می‌توانند با مراجعه به سایت نقل و انتقال نسبت به ثبت درخوسات خود اقدام کنند.

     

    تبصره:‌تعیین و تدوین ضوابط و مقررات نقل و انتقال درون استانی بر اساس نیاز اعلام شده مناطق به عهده اداره کل آموزش‌وپرورش استان مربوطه خواهد بود.

     

    انتقال به کلان‌شهر تهران در تمام رشته‌‌ها ممنوع است

     

    انتقال متقاضیان منوط به عدم نیاز در مبدا و نیاز در مقصد است. بنابراین جداول نیاز و عدم نیاز توسط معاونت پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی تکمیل و در سامانه اعمال خواهد شد.

     

    مدیران، معاونین واحدهای آموزشی و پرورشی و نیروهای شاغل در پست‌های اداری متقاضی انتقال باید در رشته تدریس اصلی خود قبل از انتصاب فعلی درخواست انتقال کنند.

     

    شرایط و ضوابط انتقال دائم:دارا بودن حداقل 5 سال سابقه خدمت در آموزش‌وپرورش تا تاریخ 31 شهریور به موجب حکم کارگزینی برای مستخدمین رسمی و پیمانی.

     

    تبصره:‌مدت سوابق خدمت حق التدریس،‌نهضت سوادآموزی، سایر دستگاه‌‌ها، تحصیل فارغ التحصیلان، مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر،‌ خدمت نظام وظیفه و قرارداد کار معین جزء سابقه خدمت موضوع بند فوق الذکر محسوب نخواهد شد.

     

    نداشتن تعهد خدمت به منطقه مبداء

     

    افرادی که در سال تحصیلی 93-94 از یک استان به استان دیگر به صورت دانم ( قطعی) منتقل شده‌‌اند، مجاز به تکمیل فرم‌های انتقال نیستند.

     

    مامورین در دستگاه‌ها،‌مدارس خارج از کشور و همکارانی که در حالت مرخصی هستند، در صورت ارائه تقاضای انتقال می‌بایست با رعایت ضوابط و مقررات این شیوه نامه نسبت به تکمیل فرم در سامانه مربوط اقدام کنند.

     

    پذیرش انصراف از انتقال بعد از اعلام نتایج مجاز نخواهد بود،‌بنابراین متقاضیان انتقال می‌بایست قبل از ارائه درخواست تمام جوانب امر را در محل درخواست خود بررسی کنند تا پس از انجام مراحل انتقال با مشکل مواجه نشوند.

     

    تبصره: در شرایط بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر،‌موضوع انصراف از انتقال صرفاً تا قبل از صدور حکم انتقال و پس از طرح در کمیته برنامه ریزی ادارات کل مقصد و مبدا به نحوی که موجب اختلال در ساماندهی نیروی انسانی نشود،‌قابل بررسی و اقدام خواهد بود.

     

    شرایط و ضوابط استثناء دائم

     

    انتقال مشمولین این بخش به شرط دارابودن حداقل 2 سال سابقه خدمت تمام وقت در آموزش و پرورش تا تاریخ 31 شهریور براساس آخرین حکم کارگزینی(با رعایت تبصره بند 101 بخش اول شیوه‌نامه) به جز به کلان شهر تهران امکان پذیر خواهد بود.

     

    یادآوری: مسئولیت بررسی مدارک استثناء و تأیید آن به عهده آموزش و پرورش منطقه مبدأ می‌باشد(بدیهی است پس از اعلام نتیجه و ارسال مدارک انتقال فرد نه مقصد، در صورت عدم تأیید مدارک استثناء از سوی آموزش و پرورش منطقه مقصد، انتقال متقاضی کان لم یکن تلقی خواهد شد.)

     

    مشمولین بخش استثناء عبارتند از: جانبازان 25 درصد به بالا و فرزند جانبازان 70 درصد به بالا، با ارائه مدارک و مستندات از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران.

     

    همسر جانبازان در صورت تغییر محل اشتغال جانباز با ارائه تأییدیه از مراجع ذیصلاح به استناد ماده 17 آیین نامه اجرایی ماده 13 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان(بدون شرط سابقه).

     

    آزادگان و همسر آنان با ارائه مدارک و مستندات تأیید شده از سوی بنیاد شهیدو امور ایثارگران.

     

    پدر، مادر، همسر و فرزند شهید و جاویدالاثر با ارائه مدارک و مستندات تأیید شده از سوی بنیاد شهید وامور ایثارگران.

     

    حافظین 20 جزء از قرآن کریم با تأیید اعتلای قرآن استان مبدأ(یکبار در طول خدمت).

     

    زنان فرهنگی که از سه سال انتقال موقت یا مرخصی بدون حقوق به علت عدم تحقق انتقال به تبعیت از اشتغال یا محل سکونت همسر استفاده نموده‌اند.(با حداقل 5 سال سابقه خدمت).

     

    متقاضیانی که از سه سال انتقال مقوت با تأیید کمیسیون پزشکی استان به دلیل بیماری استفاده کرده اند.

     

    متقاضیانی که دارای فرزند معلول حسی، حرکتی و ذهنی می‌باشند در صورت ارائه مدارک معتبر از مراجع ذیصلاح، مشروط به عدم وجود مراکز آموزش کودکان استثنایی در منطقه محل خدمت.

     

    زوج فرهنگی متقاضی انتقال به محل خدمت همسر فرهنگی خود(جهت مناطق مورد نیاز در استان مقصد) به شرط عدم تعهد.

     

    متقاضیانی که همسر آنان از نیروهای نظامی و انتظامی بوده و همسر وی براساس امریه، بدون درخواست خود به‌صورت اجباری از تاریخ 93.07.01 به بعد به استان دیگر منتقل شده است.

     


    2-1-همکارانی که متقاضی انتقال از منطقه توسعه یافته یک استان به منطقه کمتر توسعه یافته استان دیگر می‌باشند(موضوع بخشنامه شماره 710/46 مورخ 88/11/19).

     

    شرایط و ضوابط انتقال موقت: انتقال مشمولین این بخش به شرط دارا بودن حداقل دو سال سابقه خدمت تمام وقت در آموزش‌‌وپرورش تا تاریخ 31 شهریور بر اساس آخرین حکم کارگزینی به جز به شهر تهران امکان پذیر خواهد بود.

     

    قابل ذکر است افرادی که دارای تعهد خاص خدمتی باشند در صورت موافقت با انتقال موقت آنان مدت انتقال موقت از مدت سنوات تعهد خاص خدمت آنها کسر نمی‌شود و این افراد موظف به انجام تعهد در مبدا خدمتی هستند.

     

    مشمولین این بخش عبارتند از:مستخدمینی که در سال تحصیلی 94-95 جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر در دانشگاه‌های دولتی غیر از دانشگاه پیام نور با ارائه مدارک مستند متقاضی انتقال به استان محل تحصیل هستند.

     

    همسر همکاران فرهنگی که به جهت ادامه تحصیل،‌انتقال موقت یا مامور به تحصیل مشمولین تبصره ماده 61 قانون مدیریت خدمات کشوری می‌شوند.

    متقاضیانی که با تایید کمیسیون پزشکی استان برای درمان بیماری حاد خود، همسر یا فرزند نیاز به تغییر محل جغرافیایی به یکی از مناطقی که امکان مداوا مهیا باشد.
     

  • http://pana.ir/Image/PicArchive/2015/4/1_635646871668892143_s.jpg

    رئیس اداره تعاون ورفاه آموزش وپرورش استان البرز ویژگی و شرایط 4 بسته پیشنهادی بیمه طلایی فرهنگیان شاغل را اعلام کرد.

    کاظم سالک فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار پانا، در خصوص بسته ای پیشنهادی بیمه طلایی درمان شاغلین فرهنگی اظهارداشت: باتوجه به اهمیت تأمین سلامت فرهنگیان، حمایت های مادی و معنوی از همکاران در قبال بیماری ها و حوادث غیر مترقبه و براساس سیاست های دولت  و منویات مقام عالی وزارت مبنی بر ارائه ﭘوشش های جامع و مناسب بیمه ای فرهنگیان؛ با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی ، مقدمات امور جهت شناسایی بهترین تعهدات و ﭘوشش های بیمه ای برای اجرای قرارداد درمان در سال آتی انجام ﭘذیرفته است .
     
    فرامرزی افزود: هرچند نوع قرارداد ، میزان ﭘوشش ،تأمین منابع مالی جهت ﭘرداخت حق بیمه و نحوه اجرای قرارداد توسط شرکت های بیمه همیشه به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مسئولین وزارت و فرهنگیان است، اما بدون تردید افزایش تعرفه هزینه های ﭘزشکی برمیزان حق بیمه ﭘرداختی ، مفاد قرارداد و چگونگی اجرای و ارایه خدمات و تعهدات شرکت های بیمه گر در سال آینده تأ ثیرگذار خواهد بود .
     
    وی گفت: وزارت آموزش وپرورش جهت ارج نهادن و احترام به سلایق و نظرات همکاران ، ﭘس از تحقیق و بررسی ﭘیرامون تعهدات و ﭘوشش های مختلف بیمه های تکمیلی درمان با عنایت به افزایش تعرفه های خدمات ﭘزشکی نسبت به تدوین و ارایه 4 بسته ﭘیشنهادی برای نظر سنجی و اخذ نظرات فرهنگیان سراسر کشور اقدام کرده است .
     
    رئیس اداره رفاه وتعاون آموزش وپرورش استان البرز افزود: از همکاران انتظار داریم با مطالعه هریک از بسته های پیشنهادی و امکانات و ظرفیت ارائه شده در آنها ،نسبت به انتخاب یکی از گزینه ها اقدام و نظرات خود را تا تاریخ 10 اردیبهشت ماه اعلام کنند.

     

    *انتخاب بسته های رتبه بندی اختیاری است
     
    وی خاطرنشان کرد: انتخاب هر کدام از بسته های مذکور توسط فرهنگیان کاملاً اختیاری است اما برای انعقاد و اجرای قرارداد سال آتی درهمه استانهای کشور ، بسته ای که مورد اقبال عموم فرهنگیان قرار گرفته است ، مد نظر وزارت آموزش وپرورش خواهد بود .
     
    فرامرزی گفت: نرخ های اعلامی به صورت تقریبی توسط شرکت های بیمه اعلام و تعیین نرخ حق بیمه قطعی توسط شرکت های بیمه گر ، منوط به ﭘایان قرارداد جاری و تعیین ضریب خسارت و میزان افزایش تعرفه ها در سال آتی است.

     

    *بسته شماره یک

     

    رئیس اداره رفاه وتعاون آموزش وپرورش استان البرز افزود: براین اساس ؛دربسته شماره یک نرخ بیمه ماهانه توسط شرکت بیمه گر مبلغ 530000ریال با احتمال 10تا15درصد افزایش است که مبلغ 130000ریال آن سهم دستگاه و مابقی توسط بیمه شدگان پرداخت می شود.

     

    وی گفت: در این بسته هزینه های بیمارستانی شامل جراحی های تخصصی و درمان طبی وسابر اعمال جراحی ،هزینه های نازایی ،پاراکلینیکی ،ویزیت ،فرانشیز دارو ؛هزینه های اروتز و پروتزو هزینه های تهیه اعضاء طبیعی پیوندی  بدون سقف وهزینه های زایمان (طبیعی، سزارین و کورتاژ ) ؛ عینک ولنز تا سقف 10ملیون ریال ؛عیوب انکساری برای هرچشم تا سقف 3 میلیون ریال است.

     

    *بسته شماره دو
     
    فرامزی در خصوص بسته شماره دو اظهار داشت: نرخ بیمه ماهانه توسط شرکت بیمه گر مبلغ 380000ریال با احتمال 10تا15درصد افزایش است که مبلغ 130000ریال آن سهم دستگاه و مابقی توسط بیمه شدگان پرداخت می شود.
     
    وی گفت: در این بسته هزینه های بیمارستانی شامل جراحی های تخصصی و درمان طبی وسابر اعمال جراحی ،هزینه های نازایی ،پاراکلینیکی ،ویزیت ،فرانشیز دارو ؛هزینه های اروتز و پروتزو هزینه های تهیه اعضاء طبیعی پیوندی  بدون سقف وهزینه های زایمان (طبیعی، سزارین و کورتاژ ) تاسقف 10ملیون ریال؛ عینک ولنزتا سقف 500000 ریال ؛عیوب انکساری برای هرچشم تا سقف 3 میلیون ریال است.

     

    *بسته شماره سه
     

    رئیس اداره رفاه وتعاون آموزش وپرورش البرز افزود: نرخ بسته شماره سه مبلغ 230000ریال با احتمال 10تا15درصد افزایش است که مبلغ 130000ریال آن سهم دستگاه و مابقی توسط بیمه شدگان پرداخت می شود.
     
    وی درخصوص امکانات حمایتی این بسته گفت: در بسته شماره سه؛ هزینه های بیمارستانی شامل جراحی های تخصصی و درمان طبی وسابر اعمال جراحی ،هزینه های نازایی ،پاراکلینیکی ؛هزینه های اروتز و پروتزو هزینه های تهیه اعضاء طبیعی پیوندی بدون سقف وهزینه های زایمان (طبیعی، سزارین و کورتاژ ) تاسقف 10میلیون ریال است.
     
    فرامرزی گفت: نرخ بیمه ماهانه توسط شرکت بیمه گر مبلغ 180000ریال با احتمال 10تا15درصد افزایش است که مبلغ 130000ریال آن سهم دستگاه و مابقی توسط بیمه شدگان پرداخت می شود.
     
    وی خاطرنشان کرد: در این بسته هزینه های جراحی های تخصصی ؛درمان طبی وسایر اعمال جراحی ؛ هزینه های درمان نازایی و ناباروری (بستری) و تهیه اعضاء طبیعی پیوندی بدون سقف و زایمان شامل (طبیعی، سزارین و کورتاژ )تاسقف 10میلیون ریال است.

     

    *بسته شماره چهارم

     

    وی همچنین درخصوص بسته چهارم بیان کرد: تعهدات هزینه‌های بیمارستانی شامل جراحی‌های تخصصی و درمان‌ طبی و سایر اعمال جراحی بدون سقف است؛ زایمان(طبیعی، سزارین و کورتاژ تشخیصی و تخلیه‌ای) نیز تا سقف 10 میلیون ریال است.

     

    وی ادامه داد:هزینه‌های نازایی و ناباروری(هزینه‌های تشخیص و دارو و درمان)، و هزینه‌های تهیه اعضای طبیعی پیوندی با تأیید انجمن‌های مربوطه بدون سقف است.

     

    به گفته فرامرزی؛ هزینه‌ آمبولانس داخل شهر 600 هزار ریال و خارج شهر یک میلیون ریال است.

    رئیس اداره رفاه وتعاون آموزش وپرورش البرز اشاره کرد: نرخ حق بیمه ماهانه بسته شماره دو برای هر نفر توسط شرکت‌های بیمه‌گر 180 هزار ریال(با احتمال 10 تا 15 درصد افزایش یا کاهش) تخمین زده می‌شود که مبلغ 130 هزار ریال آن به عنوان سهم دستگاه تأمین و پرداخت خواهد شد و مابقی باید توسط بیمه‌شدگان پرداخت شود

  • نگاهی به ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

    عبدالرسول عمادی

    در تاریخ 23 فروردین ماه 1394 مصاحبه ی تقطیع شده ای از اینجانب در شبکه های خبری صدا و سیما پخش شد که آن را بازگشت نمره به کارنامه دانش آموزان دوره ی ابتدایی عنوان داده بودند و بحث هایی را در مورد ارزشیابی پیشرفت تحصیلی برانگیخت و البته به دلیل رویکرد نادرستی که اتخاذ شده بود سوء تفاهم هایی را نیز دامن زد.

    خبرنگار واحد مرکزی خبر از ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در نظام جدید آموزشی پرسید و اینجانب به مفاد راهکار 2-19 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در خصوص ارزشیابی پیشرفت تحصیلی اشاره کردم، در این راهکار بر سه شیوه ارزشیابی تصریح شده است، ارزشیابی های فرایند محور، نتیجه محور و تلفیقی. اشاره شد که پژوهشی در این رابطه به سفارش شورای عالی آموزش و پرورش در حال انجام است که هنوز به پایان نرسیده است و گزارش آن به زودی به شورای عالی ارائه شده و متعاقب آن در مورد اعمال این روش ها در دوره های تحصیلی اتخاذ تصمیم خواهد شد.

    تبیین و ایضاح هر یک از این مفاهیم که در پژوهش یاد شده به آن پرداخته شده است مستلزم تصویب در مرجع ذیصلاح یاد شده است. توضیح دادم که هر یک از این سه شیوه ی ارزشیابی می تواند در یکی از ادوار چهار گانه نظام جدید آموزشی مورد تاکید بیشتر یاکمتر باشد.

    بدیهی است در شرایطی که کودکان در پایه های اول دوره ابتدایی در حال تحصیلند، با توجه به روان شناسی رشد دانش آموزان در این دوره، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی آنها غالبا فرایند محور است و نمی توان بر نتیجه محوری به عنوان هدف ارزشیابی در این دوره تاکید زیادی داشت و هر چه از پایه های اولیه تحصیلی دورتر می رویم ارزشیابی تلفیقی که هم ناظر بر فرایندهای مورد نظر و هم نتیجه محور است پر رنگ تر می گردد.

    کارنامه ی تحصیلی دانش آموزان که ناظر بر ارائه بازخورد عملکرد آموزشی و تربیتی آنهاست نیز گزارشی است از ماحصل دستاوردهای دانش آموزان و معلمان در حوزه های یاددهی و یادگیری و این کارنامه امروزه در دوره ی ابتدایی مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، حالتی کیفی و توصیفی دارد و شایان توضیح است که ارزشیابی که برایند نتایج حاصل از اندازه گیری عملکرد تحصیلی و تربیتی یادگیرندگان است، هر چه کیفی تر باشد ما را نسبت به صحت نتایج به دست آمده اطمینان بیشتری می بخشد.

     از جمله ی سوء تعبیرهایی که در بحث ارزشیابی توصیفی اتفاق افتاده این است که تصور می شود در ارزشیابی توصیفی جایی برای استفاده از مقیاس های کمی نیست، در حالی که ارزشیابی از ابزارهای گوناگونی از جمله نمره به عنوان نتیجه ی اندازه گیری و نه بازخورد ارزشیابی بهره می گیرد و این نمرات در نهایت در بازخوردی کیفی حالتی توصیفی خواهند یافت و نتیجه همان چیزی است که اکنون روال معمول نظام آموزشی کشورما در ارزشیابی کیفی و توصیفی دوره ی ابتدایی است. این ها همه ی آن چیزی است که با تحریف مصاحبه به عنوان بازگشت نمره به کارنامه تلقی شده است.

     ارزشیابی دوره ابتدایی مطابق مصوبات موجود امری کیفی است، خوشبختانه با اصلاحاتی که همکاران ما در معاونت آموزش ابتدایی در کارنامه دانش آموزان این دوره به انجام رسانده اند، کیفیت ارائه بازخورد از طریق کارنامه تحصیلی دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده از مطلوبیت بیشتری نیز برخوردار شده است.

     اگر چه این مصاحبه را به صورت تقطیع شده به گونه ای پخش کردند که تصور برگشت نمره به کارنامه ی تحصیلی دانش آموزان را به ذهن متبادر می کرد، اما این کار یک نکته مثبت هم داشت و آن این که بحث ارزشیابی پیشرفت تحصیلی که از اهم مباحث نظام تعلیم و تربیت است در کانون توجه قرار گرفت.

    عبدالرسول عمادی

    رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش
  • http://pana.ir/Image/PicArchive/2015/4/1_635639072815769950_s.jpg

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مبنای تعطیلی 5 شنبه های مدارس کیفیت بخشی به برنامه های تربیتی و آموزشی است .

    مهدی نوید ادهم در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در پاسخ به این سوال که تصمیم جلسه شورای عالی برای بحث تعطیلی 5 شنبه های مدارس چیست؟ گفت: هنوز تصمیم خاصی درباره تعطیلی 5 شنبه های مدارس گرفته نشده است.

     

    وی ادامه داد: با اشاره به اینکه ساماندهی زمان آموزش در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفته است، باید از زمان آموزش برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت به بهترین نحو استفاده کرد.

     

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد: تمام مدارس باید از ظرفیت پنجشنبه‌ها استفاده و اجرای فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، تفریحی را دنبال کنند.

     

    نوید ادهم تصریح کرد: اصل بر تعطیلی نیست، بلکه بر دایر بودن مدارس و ارائه این خدمات به دانش‌آموزان است.

    وی در پاسخ به این سوال که مبنای تعطیلی 5 شنبه های مدارس همان کیفی بخشی است؟ تاکید کرد: مبنای تعطیلی 5 شنبه های مدارس کیفیت بخشی به برنامه های تربیتی و آموزشی است که همان یک روز با نشاط نامگذاری شده است.

  • http://pana.ir/Image/PicArchive/2014/11/1_635518209989428569_s.jpg

    سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه بحث افزایش ضریب حقوقی فرهنگیان از بحث رتبه بندی مجزاست، گفت:‌ در رابطه با افزایش پایه حقوقی فرهنگیان باید لایحه‌ای از سوی دولت تهیه شود.

    به گزارش پانا، قاسم جعفری درخصوص پیگیری مطالبات فرهنگیان با حضور مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اظهار داشت: در جلسه مشترک کمیسیون آموزش‌و تحقیقات مجلس با مسئولان سازمان مدیریت درخصوص مطالبات معلمان، رفع تبعیض میان آنها و سایر کارکنان دولت و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان مباحثی مطرح شد.

     

    وی افزود: مسئولان سازمان مدیریت اعلام کردند که به منظور پرداخت مطالبات فرهنگیان اعتباری را اختصاص خواهند داد همچنین به مشکلاتی نیز اشاره کردند از جمله اینکه سایر سازمان‌ها و سایر کارکنان از جمله ایثارگران نیز مطالباتی دارند  اما اعلام کردند از هر راه قانونی که بتوانند برای پرداخت مطالبات فرهنگیان و رفع مشکلات معیشتی آنها تلاش خواهند کرد.

     

    سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این پرسش که لایحه بهبود معیشت فرهنگیان در دست تهیه است؟‌ گفت: هم‌اکنون دو بحث در حال پیگیری است. بحث نخست، تغییر ضریب حقوقی و افزایش پایه حقوقی فرهنگیان است که دولت باید در این زمینه تلاش کرده و راهکاری جدی برای حل مشکل معیشتی فرهنگیان بیاندیشد.

     

    جعفری بیان کرد: بحث دیگر،‌ رتبه بندی معلمان است. رتبه بندی یکی از 6 زیرنظام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، بنابراین اجرای آن ضروری است. بحث افزایش ضریب حقوقی فرهنگیان از بحث رتبه بندی مجزاست.

     

    *مجلس نمی‌تواند در رابطه با بهبود معیشت، طرح ارائه کند

     

    وی با اشاره به اینکه مجلس نمی‌تواند در رابطه با بهبود معیشت معلمان طرح ارائه کند، گفت:‌ اگر مجلس در این زمینه طرحی را ارائه کند، اصل هفتاد و پنجی محسوب شده و از آنجاییکه بار مالی به دولت تحمیل می‌کند، رد خواهد شد. اگر دولت لایحه‌ای را برای حمایت از فرهنگیان ارائه کند، چک سفید امضا می‌دهیم که در مجلس از آن حمایت کنیم.

    سخنگوی کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس ادامه داد:‌ روز دوشنبه اعضای این کمیسیون با وزیر آموزش‌وپرورش جلسه مشترکی در خصوص طرح رتبه بندی دارند. از فرهنگیان درخواست داریم تا نظرات اصلاحی خود را در رابطه با رتبه بندی ارائه دهند تا این طرح به صورت جامع‌تری تصویب شود.

  • بسمه تعالی

    هشت سوال عمده در مورد ارزشیابی توصیفی جهت اطلاع اولیای دانش آموزان

     

    سوال یک: رتبه های(خیلی خوب خوب- قابل قبول- نیاز به تلاش بیشتر) دردوره ابتدایی به چه معنی است؟

    پاسخ:

    1-خیلی خوب:اگر اطلاعات دانش آموز نشان دهنده دستیابی به هدف ماده درسی با حداقل نقص و تسلط کامل وی بر فرآیند و نتیجه یادگیری خود و توانایی بکارگیری آموخته ها در موقعیت های جدید و غیر تکراری باشد رتبه (خیلی خوب)             تعلق می گیرد.(با بیان ساده اینکه دانش آموز تمام هدف های مورد انتظار درس را کاملا یاد گرفته باشد و به ندرت اشکال داشته باشد.)

    2-خوب: اگر اطلاعات دانش آموز نشان دهنده دستیابی به هدف ماده درسی با نقایص اندک و آگاهی وی بر فرآیند و نتیجه یادگیری خود و توانایی بکارگیری آموخته های خود در موقعیت جدید باشد رتبه خوب تعلق می گیرد(به بیان دیگر یعنی اینکه دانش آموز به اهداف مورد انتظار درس رسیده ولی اشکالاتی  نیز دارد.)

    3- قابل قبول: اگر اطلاعات دانش آموز نشان دهنده دستیابی به هدف ماده درسی با نقایص کمتر از آن که مانع یادگیری های موفقیت آمیز بعدی و به  کارگیری آموخته ها در موقعیت های مشابه باشد رتبه قابل قبول تعلق می گیرد.(یعنی اینکه دانش آموز در یادگیری دروس اشکالاتی دارد ولی این اشکالات به قدری زیاد نیست که باعث شود دانش آموز نتواند ادامه مطالب را در سال آینده یاد بگیرد.)

    4- نیازبه تلاش بیشتر: اگر اطلاعات دانش آموزان نشان دهنده دستیابی به هدف ماده درسی  با نقایصی که مانع یادگیری های موفقیت آمیز بعدی  وی شود رتبه ی نیازمند آموزش و تلاش بیشتر می گیردکه اگر این رتبه در شهریور هم ارتقا نیابد رتبه نیازمند آموزش و تلاش مجدد تعلق می گیرد.(به این معنی که یادگیری دانش آموز به حدی نیست که بتواند در سال آینده ادامه مطالب را دنبال کند و با مشکلات زیادی روبرو می شود که این دانش آموز نیاز به یادگیری دوباره در همین پایه را دارد.)

    سوال دوم: مراحل دریافت رتبه (خیلی خوب خوب- قابل قبول- نیاز به تلاش بیشتر)چگونه است؟

    پاسخ:

    اهداف و انتظارات هر درس مشخص شده و در فرمی به عنوان فرم گزارش پیشرفت تحصیلی (فرم الف) در اختیار معلم قرار می گیرید و این معلم است که با توجه به عملکرد دانش آموز در طول دوره (نوبت تحصیلی ) و اطلاعاتی که از دانش آموز دارد و همچنین پوشه کار و سایر مستندات به این نتیجه می رسد که دانش آموز به کدام یک از سطح های (خیلی خوب،خوب، قابل قبول،و نیاز به تلاش بیشتر) رسیده است.

    البته توضیحاتی که معلم در این فرم می دهد بسیار خلاصه و حاوی نکات مهم است و لازم  نیست که برای تک تک هدف های درس در این فرم توضیح دهد.

    سوال سوم: اولیا چگونه در جریان وضعیت درسی دانش آموز قرار می گیرند یا به عبارت دیگر کارنامه دانش آموزان چگونه است؟

    پاسخ:

    پس از هرنوبت از طرف مدرسه از اولیای دانش آموزان دعوت می شود که در انجمن کلاسی شرکت کنند. معلم فرم گزارش پیشرفت تحصیلی را در اختیار ولی دانش آموز قرار می دهد و اولیای دانش آموز با مطالعه این فرم در جریان وضعیت درسی دانش آموز خود قرار می گیرند. و نظر خود را در قسمت نظر اولیا می نویسند.

     

    سوال چهارم: چرا باید رویت این  فرم در کلاس و با حضور معلم صورت می گیرد؟

    پاسخ:

    با توجه به خلاصه بودن توضیحات درفرم گزارش پیشرفت تحصیلی(فرم الف) ممکن است که لازم به توضیحات بیشتری باشد.برای در جریان قرار گرفتن اولیا از وضعیت کامل درسی دانش آموز  این معلم است که از همه بیشتردر این خصوص  اطلاع دارد و بهترین راهنما برای اولیا می باشد . در ضمن مدارکی مانند پوشه کاررادر اختیار دارد که در صورت لزوم با ارائه آن به ولی دانش آموز ایشان را در جریان کامل آموزش  و فعالیت های انجام شده توسط دانش آموز در طی یک دوره تحصیلی قرار می دهد.

    سوال پنجم: آیا درج نظر اولیا در فرم گزارش پیشرفت تحصیلی(فرم الف) اجباری است؟

    پاسخ:

     خیر اگر ولی دانش آموز نظری نداشته باشد یا نخواهد نظر خود را بنویسد امضای برگه کافیست و حتی اگر نخواهد آن را امضا کند رویت برگه کفایت می  کند.

    سوال ششم:آیا فرم گزارش پیشرفت تحصیلی(فرم الف) تحویل اولیا داده می شود؟

    پاسخ:

    خیر، این فرم بعد از رویت توسط اولیا  توسط معلم و سایر مسئولین مدرسه امضا شده و صحافی می شود وبه عنوانی یکی از مدارک مهم در مدرسه بایگانی می شود.

    سوال هفتم:آیا مدرکی به عنوان کارنامه موقت به اولیا داده می شود؟

    پاسخ:

    در دوره ابتدایی فعلا  مدرکی به عنوان کارنامه موقت وجود ندارد. ولی مدارس می توانند در صورت صلاحدید از فرم نمونه الف یا ب کپی گرفته و در اختیار اولیا قرار دهند.

     

    سوال هشتم: آیا ارزشیابی به صورت نمره ای قبل دقیق تر از ارزشیابی توصیفی نبود؟

    پاسخ:

     درسیستم  امتحانات نمره ای قبل تمام ارزشیابی دانش آموز در یک برگه  و حداکثر با بیست الی سی سوال و در یک ساعت  انجام می شد. و نمره ای از صفر تا بیست به دانش آموز تعلق می گرفت. و هیچ توضیح خاصی به اولیا داده نمی شد یعنی اینکه نقاط ضعف و قوت دانش آموز برای آنها روشن نمی شد که اولیا روی نقاط ضعیف حساس شده و آن موضوع را پی گیری کنند. حتی ورقه امتحانی هم در امتحانات اصلی، به رویت اولیا نمی رسید.(به عنوان مثال اگر دانش آموزی در درس ریاضی نمره 15 می گرفت. فقط معلم متوجه می شد که دانش آموز چه سوالی را غلط جواب داده که حتی دلیل غلط بودن سوال می توانست چیزی غیر از یادگیری باشد مانند استرس امتحان و ...  و معلم هیچ دخل و تصرفی در برگه امتحان نمی توانست داشته باشد در حالی که بعضی مواقع مطمئن بود که دانش آموز علی رغم اینکه مطالب را فهمیده و درس را یاد گرفته به این سوال جواب غلط داده است. ولی در ارزشیابی توصیفی دانش آموز در طول سال به روش های مختلف ارزشیابی می شود و معلم با صرف ساعت ها وقت در طول یک دوره تحصیلی حدودا سه ماهه دانش آموز را ارزشیابی کرده و به این نتیجه می رسد که  دانش آموز می تواند به پایه بالاتر برود یا خیر و یا حتی در هر درس چه موضوعی را به طور کامل یاد نگرفته یا مشکل دارد که آن را نیز در فرم گزارش پیشرفت تحصیلی(فرم الف) می نویسد و به اطلاع اولیا می رساند ودر جریان نقاط ضعف و قوت دانش آموز قرار می گیرد  حالا قضاوت با شماست که آیا ارزشیابی نمره ای قدیم بهتر است یا ارزشیابی توصیفی جدید؟

  • http://pana.ir/Image/PicArchive/2015/4/1_635639160290895592_s.jpg

    رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از آغاز امتحانات دانش آموزان از دوم خرداد ماه خبر داد.

    عبدالرسول عمادی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، درباره برگزاری امتحانات دانش آموزان گفت: تا پایان اردیبهشت ماه، کلاس‌های مدارس دایر است و از دوم خرداد ماه امتحانات دانش‌آموزان آغاز می‌شود.

    امتحانات از 2 تا 28 خرداد

    وی ادامه داد: امتحانات دانش آموزان دوره سوم متوسطه نظری دوم خرداد ما تا 28 خرداد ماه ادامه دارد. در این بازه زمانی برنامه های ما برای برگزاری امتحانات اجرایی خواهد شد.

    عمادی بیان کرد: دانش‌آموزانی که در دوره پیش دانشگاهی تحصیل می‌کنند و امسال کنکوری هستند، آخرین امتحان نهایی مدرسه آنها در تاریخ 10 خرداد ماه خواهد بود تا بتوانند در کنکور شرکت داشته باشند. لذا این دانش آموزان از 3 تا 10 خرداد ماه امتحان دارند.

    امتحانات زودتر برگزار نمی شود

    رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که با توجه به جلوتر آمدن تاریخ برگزاری کنکور، آیا زمان امتحانات پایانی دانش‌آموزان تغییر خواهد کرد؟ تصریح کرد: در این باره نظر خود را به سازمان سنجش ارائه کردیم مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور از مرکز سنجش آموزش و پرورش در خصوص جلو آمدن زمان برگزاری کنکور نظر خواستند که با این موضوع به جهت تداخل با برگزاری امتحانات مدارس مخالفت کردیم.

    معوقات امتحانات را از معاونت پشتیبانی پیگیری کنید

    وی درخصوص پرداخت حق الزحمه های معوق برگزاری امتحانات، عنوان کرد: با توجه به اینکه حوزه اعتبارات و مالی مربوط به معاونت پشتیبانی وزارتخانه است، از آن ها باید پیگیری شود.
     

حاضرین در سایت

ما 36 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

دفتر امتحانات(ابتدایی)

نکاتی در مورد چاپ دفتر نتایج ارزشیابی تحصیلی(امتحانات) دوره ابتدایی

برنامه توصیفی را باز کنید و کنترل کنید
که سال تحصیلی ۹۶۹۵باشد
1-همه کارنامه ها را یک بار دیگر نگاه کنید
که پایین آن ها (نتيجه)کلمه "ناتمام" نخورده باشد

2-از منوی مدارک تحصیلی
گزینه "دفتر نتایج تحصیلی به تفکیک کلاس"
را انتخاب کنید
3-اولین کلاس از اولین پایه را تیک بزنید
و "تایید" را انتخاب کنید
4-از تیک زدن همزمان همه کلاس ها خودداری کنید
5-برای مرتب شدن نام خانوادگی دانش آموزان
روی عنوان "نام خانوادگی" کلیک کنید
6-همه دانش آموزان این کلاس را تیک بزنید
و "تایید" را انتخاب کنید.
7-علامت تیک کلی در بالا و سمت چپ قرار دارد
8-دفتر نتایج را که مشاهده می کنید چاپ کنید.
9-این کار را برای بقیه کلاس های توصیفی انجام دهید
10-دفتر ها را مرتب روی هم قرار دهید
11-از منوی مدارك گزینه
"
گزارش انسداد"
را چاپ کنید
و در انتهای دفتر قرار دهید

12-آمار فرم انسداد را با دقت كنترل كنيد
و از صحت آن مطمئن شويد.
با توجه به انتقالي هاي نابهنگام
تعداد انتقالي هاي هر كلاس را هم كنترل كنيد

14-بعد از صحافی دفتر ،
مهر و امضای برگه ها را تکمیل و کنترل کنید.

خبر آموزش و پرورش

اشکال یابی جوملا

اشکال

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده